פירות הקיץ היקרים ביותר שצריך להיזהר מהם

מגש פירות חתוכים
צילום: freepik

בכל קיץ מגיעים לשווקים ולרשתות השיווק הגדולות פירות קיץ עסיסיים וטעימים. פירות הקיץ אהובים במיוחד על אנשים רבים, מפני שהם נוטים להיות מתוקים יותר וטעימים במיוחד. פירות כמו שזיפים, אפרסקים ומשמשים מככבים בתפריט הפירות המשפחתי הממוצע, וכמובן גם האבטיחים והענבים.

יחד עם זאת, חלק מפירות הקיץ הם יקרים באופן מובהק. חלקם כה יקרים, עד כי המשפחה הישראלית הממוצעת מתקשה לעמוד במחיר שלהם, ונאלצת לוותר על חלק מפירות הקיץ האטרקטיביים. מדובר בוויתור שיכול להיות קשה למדי, ונשאלת השאלה האם וויתור זה הוא מחויב המציאות ומדוע בעצם הפירות בקיץ יקרים כל כך.

מדוע הפירות כל כך יקרים?

ישנם מגוון תהליכים שקובעים את המחיר של הפירות שאנו קונים בשוק או בסופרמרקט. אנשים רבים נוהגים לחשוב שאת המחיר קובעים רק החקלאים שמגדלים את הפירות, אך זהו אינו בדיוק המצב במציאות. למעשה, עד שהפרי מגיע לשולחן שלנו, הוא עובר שרשרת של ידיים, שכל אחת מהן מנסה "לגזור קופון" ולהרוויח כמה שניתן מהמכירה של הפירות.

כך, על המחיר שאותו מבקש החקלאי, נוספת גם עמלה משמעותית שגובות מהצרכנים רשתות השיווק. לעתים ישנם גם גורמים נוספים בשרשרת הזו. לכן, המחיר של הפירות מאמיר ואנו נאלצים לשלם יותר על הפירות שאנו אוכלים.

בנוסף לכך, ישנם גורמים רבים נוספים שקובעים את מחיר הפירות. משתנים כמו מזג האוויר, חלוקת ירידת הגשם לאורך החורף, פגעים שונים שסובלים מהם עצי הפרי והגידולים החקלאיים, יכולים כולם לגרום לעליית מחיר הפירות. בנוסף לכך, ישנם תנאים כלכליים נוספים שקשורים בעלויות הגידול של הפירות והשפעות כלכליות בינלאומיות, שיכולים לגרום להקפצה של המחיר.

לכך יש להוסיף גם הוצאות של כל הגורמים על פרסום, בין אם מדובר בפרסום בעיתונות ובטלוויזיה ובין אם מדובר על פרסום באינסטגרם, שמהווה חלק בלתי נפרד מכל קמפיין פרסומי כיום, בעידן הדיגיטלי.

השילוב של כל התנאים האלה הוא מה שקובע בסופו של דבר כמה נשלם על כל פרי ופרי. יחד עם זאת, ההבנה מדוע הפירות יקרים היא אמנם חשובה, אך היא לא ממש עוזרת לנו כאשר אנו ניצבים מול אשכול הענבים הגדול בסופר ומבינים כי נאלץ לוותר על הקנייה שלו, למרות שאנו חושקים בו מאוד.

אילו פירות קיץ הם יקרים במיוחד?

מבין שפע פירות הקיץ המוצעים לנו מדי שנה, יש כמה פירות יקרים במיוחד, שכדאי להיזהר מהקנייה שלהם. הכוכבים הקבועים ברשימה הזו הם הענבים. ענבים ירוקים או אדומים יכולים להיות יקרים מאוד, ואף שוברים שיאי יוקר בשנים מסוימות. אמנם מדובר בפרי מתוק וטעים שאהוב על ילדים ומבוגרים כאחד, אך המחיר היקר שלו גורם לכך שאולי עדיף שלא לצרוך את הפרי הזה באופן תכוף מדי.

פרי קיץ נוסף שמחירו מאמיר בדרך כלל הוא האבטיח. האבטיח יקר לא רק מפאת גודלו הרב והמשקל שלו, אלא גם בגלל שיטות הגידול שלו וגורמים נוספים. האבטיח, שהוא פרי קיץ אהוב במיוחד, הוא אחד מאותם פירות שכדאי לחשוב פעמיים לפני שמחליטים לקנות אותם.

כיצד ניתן בכל זאת לקנות פירות בקיץ?

ישנן דרכים שמאפשרות בכל זאת לקנות את פירות הקיץ, גם היקרים שבהם. במקרה של אבטיחים, למשל, בהחלט ניתן לקנות הביתה רבע אבטיח או חצי אבטיח, ולא לוותר על הפרי הזה כליל. חצייה של אבטיחים היא דבר שכיח מאוד בסופרמרקטים, וכך ניתן ליהנות מהפרי הזה וגם לא לספוג חור עמוק מדי בכיס.

שיטה נוספת היא קנייה של פירות הקיץ האהובים, אך במינונים קטנים יותר, בהתאם לתקציב. כך, ניתן לקנות ענבים, אבטיחים ופירות יקרים נוספים, ולעשות זאת באופן מושכל יותר.

פתרון מצוין נוסף הוא קנייה של אריזות פירות מוכנות. ניתן כיום למצוא פלטת פירות חתוכים לקנייה בחנויות רבות, וגם ברשת האינטרנט. פלטת פירות, שמכילה פירות קיץ מסוגים שונים, יכולה לתת מענה לרצון לצרוך פירות וגם לעשות זאת בצורה שמתאימה לתקציב שלכם.

לסיכום

פירות קיץ יכולים להיות תענוג אמיתי, אך גם תענוג יקר מאוד. הרבה מהפירות האהובים, בין אם ענבים, אפרסקים, אבטיחים או משמשים, כרוכים בהוצאה שהיא גדולה מדי עבור רבים מאתנו. לכן, כדאי למצוא פתרונות עקיפים כמו קניית פלטת פירות או צמצום היקף צריכת הפירות באופן מסוים, כדי שיהיה אפשר לשמור גם על הכיס וגם על בלוטות הטעם בזמן עונת הקיץ.

מוזמנים לעיין בכתבות נוספות בפודתי אוכל כשר

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*