איך בוחרים ארטישוק?

ארטישוק. צילום: PIXABAY

הארטישוק הוא צמח מרפא רב שנתי שמקורו בים התיכון. מדובר על ירק מדהים אשר מורכב מ85 אחוזי מים. אין בו שומן כלל והוא כולל ויטמינים, מינרליים וחומצות אורגניות. מעבר לעובדה שהוא מהווה ירק בריא מאוד, הוא גם טעים מאוד וגם חולי סוכרת אשר מקפידים על דיאטות שונות שמטרתן היא לאזן את רמות הסוכר שלהם בדם יכולים להנות מהירק המדובר.

כיצד בוחרים ארטישוק?

כדאי לבחור ארטישוק בצורה נכונה על מנת להפיק את מקסימום הטעם ומקסימום היתרונות הבריאותיים. בחירת ארטישוק בצורה נכונה מתחילה בבדיקה שהוא ירוק כולו ללא כתמים חומרים. גודל לא מעיד על טיבו. ארטישוקים קטנים יותר רלוונטיים להכנת חטיפים ואילו הבינוניים יכולים להתאים לתבשילים שונים או לטיגון. ניתן לחתוך לבבות ארטישוק בכל גודל לחתיכות קטנות ולהוסיף לכל תבשיל או סלט.

דבר חשוב נוסף שיש לבדוק טרם רוכשים ארטישוק הוא העלים שלו. בארטישוק בריא עלי הכותרת יהיו לחוצים היטב, גם אם לארטישוקים יש צבע ברונזה ומשטח מצולע ניתן לרכוש אותם. בפירות מעופשים העלים יהיו רכים.

חשוב מאוד ללחוץ את הארטישוק מעט בכפות הידיים, כאשר הוא טרי הוא יחרוק מעט. מכיוון שלארטישוק יש גרעין אכיל, יש לקלף מעט את העלים ולראות עד כמה הם נצמדים לפרי. אם העלים עצמם נושרים לא כדאי לרכוש את הארטישוק.

איזה סוגי ארטישוקים ניתן למצוא כיום?

ניתן למצוא סוגים שונים של ארטישוקים כיום כגון: ארטישוק מסוג הגלובוס הירוק אשר ידוע ככבד ועגול. ניתן למצוא ארטישוק בשם ויולטו שידוע גם בכינוי: ארטישוק סגול. זן נוסף של ארטישוק שניתן למצוא כיום הוא ארטישוק בשם אומהה שהוא צפוף ומתוק למדי. זן נוסף קרוי סיינה והוא קטן עם עלים בצבע אדום יין.

סוג נוסף של ארטישוק שמאוד פופולארי כיום בשל העובדה שניתן להכין ממנו לא מעט תבשילים וסלטים הוא: בייבי ארטישוק. מדובר על ארטישוק ננסי שמהווה גרסה קטנה של הארטישוק הגדול. הוא עשיר בסידן, בברזל ובאשלגן והוא מכיל כמות גבוהה של אנטי אוקסידנטים. ארטישוק בייבי זקוק לבישול קצר בלבד והוא מתאים מאוד לבישול, אידוי, טיגון וצלייה בגריל. מכיוון שקוטפים אותו מוקדם לא מתפתחים בו סיבים קשים ועל כן, הוא נוח מאוד לבישול וניתן גם לאכול אותו בשלמותו.

מתכונים עם ארטישוק

הנה 2 מתכונים פופולאריים מאוד עם ארטישוק שתמיד כדאי להכין:

תבשיל עם לבבות ארטישוק, אפונה ופטריות אקזוטיות. מדובר על תבשיל שקל ונוח להכין אותו, הוא טעים ומזין. בסך הכל יש לערבב את כל חומרי הגלם יחד עם שמן זית, מלח ופלפל, להוסיף להם אגוזים קלויים ופטרוזיליה ולהכניס לתנור ל40 דקות.

מתכון נוסף הוא מתכון לארטישוק ננסי ברוטב עגבניות. כל שעליכם לעשות זה לחתוך ארטישוק ננסי לפרוסות, להוסיף לו תערובת עגבניות קצוצה עם מיץ לימון ושמן זית, לחמם הכל במחבת ולאחר מכן להוסיף שום ולבשל. המתכון המדובר מהווה תוספת מושלמת לכל ארוחה.

מתכונים פופולאריים נוספים עם ארטישוק הם: ארטישוק מטוגן וכן עוף מבושל עם תחתיות ארטישוק.

עוד מתכון שלא מעט אנשים בוחרים להכין הוא ארטישוק ממולא, אשר מהווה מתכון מושלם לארוחות חגיגיות או סתם לארוחות צהרים או ערב שגרתית או מיוחדת.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*