איך מכינים ארוחת בוקר עשירה בקלי קלות?

לא תמיד אנחנו נהנים מהארוחה הכי חשובה ביום כמו שצריך. שעות הבוקר הן בדרך כלל שעות לחוצות עבור רוב האנשים, אשר לא מצליחים לפנות זמן בין כל ההתארגנות ומטלות הבוקר עבור ארוחה מלאה ומזינה, ונוהגים "לחטוף" חטיף אנרגייה, יוגורט או פרי לדרך.

ארוחה גדולה, מושקעת ומפוארת היא חוויה שוברת שגרה ומהנה, שכיף לחגוג מפעם לפעם. ארוחות כאלה לא חייבות בהכרח לגזול זמן רב של הכנה וטרחה לאורך כל הלילה שקדם להן. ניתן לארגן ארוחת בוקר בזריזות ובקלות עוד בשעות הבוקר, ולפנק את המשפחה, החברים או הקרובים בהפתעה טעימה במיוחד.

הכנו עבורכם את כל הטיפים לארוחה עשירה ומושלמת לבוקר, שתרשים ותשמח את האורחים בשבת, המשפחה ביום חופש, החברות בבוקר משותף או את בן הזוג בבוקר רגוע, שקט וטעים.

משתוללים עם בצק עלים

בצק עלים הוא חומר גלם מצוין להרכבת מתכונים זריזים וטעימים במיוחד. הוא יכול לשמש כתחליף קל נוח וקראנצ'י לבצק הרגיל, וכמובן מתאפיין בזמן אפייה נמוך יותר. מהבצק ניתן להכין בורקסים וזיווה, וכן ליצור איתו מאפים שונים ומיוחדים: פשטידות פריכות ממולאות בגבינות, תרד, תירס ובצל, וגרסה מיוחדת לחצ'פורי (מאפה גיאורגי מצוין, ממולא בגבינה וביצה) שבה תחליפו את הבצק "הרגיל" בבצק עלים.

את הארוחה מלאת הפחמימות ניתן לרענן עם סלטים טריים, כגון: סלט ירקות, סלט עלים ירוקים וסלט טאבולה.

ארוחת דייסות

דייסות הן ממש לא רק לגיל הרך. ישנן דייסות טעימות, מזינות ומלאות בערכים תזונתיים מצוינים. יתרון גדול בדייסות הוא שקל להכין אותן במהירות.

שיבולת שועל, המגיעה כ"קוואקר", היא מצרך טעים ובריא במיוחד, שממנו ניתן להכין מגוון מתכוני דייסות. אפשר לבשל אותה במים וחלב, להוסיף סוכר, דבש או סילאן ולקשט בפירות נבחרים, שיעשירו את הדייסה ויוסיפו לה טעם מתקתק ומדהים. ישנה גם גרסה לדייסת שיבולת שועל שכלל לא מצריכה בישול. דייסה זו מוכנת על בסיס יוגורט לבן, וניתן להוסיף לה תפוח ירוק (גראנד סמית) מגורד ופלחי בננה.

דייסות "מוזלי" על בסיס יוגורט הן אהובות ובריאות מאוד. ניתן להוסיף להן גרנולה ממותקת, פירות יבשים, שקדים, אגוזים ופירות חתוכים כמו תפוח, אפרסק, אגס ובננה.

דייסות סולת הן "כבדות" וממלאות יותר. בדרך כלל, מבשלים אותן עם חלב וסוכר, וניתן "לשחק" עם הסמיכות שלהן לפי טעמכם, ככל שהדייסה תהיה עשירה יותר בסולת, כך היא תהיה סמיכה יותר. דייסות סולת משתלבות מצוין עם שוקולד ווניל, לכן ניתן להוסיף להן אבקת שוקולית וליצור דייסת שוקולד, וכן סוכר או תמצית וניל.

חגיגה של מטבלים

הארוחה הזו מזכירה את ארוחות הבוקר הזוגיות המפנקות שמוגשות בבתי הקפה. רוב המצרכים הנדרשים הם מצרכים קנויים, ועבודת ההכנה היא בעיקר סביב ההגשה היפה והאטרקטיבית- סידור המעדנים במגש וצלוחיות הגשה יפות.

מומלץ לרכוש כמה סוגים של לחם טוב- מלא, כפרי, לבן או עם תוספות מעניינות כמו בצל, צימוקים ואגוזים. מאחר ורוב הארוחה סובבת סביב המטבלים, מומלץ לרכוש גבינות ומעדנים מגוונים ככל האפשר: גבינות קשות, שמנת, חמאה, לאבנה, טחינה, ממרח עגבניות, ממרח טאפנד זיתים, גוואקמולי אבוקדו ועוד. חתכו ירקות טריים כמו מלפפון, עגבנייה, פלפל, בצל וזיתים. הכינו מראש את המנה העיקרית- מנת ביצים. תוכלו להכין ביצים קשות, חביתה, ביצת עין, אומלט או אפילו שקשוקה, ומקמו אותה לראווה במרכז המגש.

ארוחת בוקר מתוקה

ארוחת בוקר היא הארוחה היחידה ביום שיכולה להתבסס על מזונות מתוקים בלבד. ישנם מגוון מאכלים מתוקים שניתן להכין תוך מספר דקות בלבד: מאפינס שוקולד או וניל באפייה מהירה, ופל בלגי או פרנצ' טוסט (לחם מטוגן) בתוספת סוכר או מייפל.

פנקייקים הם אלטרנטיבה מצוינת לארוחה מתוקה- זמן ההכנה שלהם זהה לזמן ההכנה של חביתה, ונדרשים להם מספר מצרכים בלבד. ניתן לאכול אותם עם חמאה, גבינה מתוקה, מייפל וסירופ שוקולד, או "לשדרג" אותם על ידי יצירת שכבות של פנקייקים עם ממרח נבחר- מעיין עוגת בוקר מתוקה ומפנקת.

אוהבי הקרפים יכולים ליצור מעדן של ממש על ידי הכנת פנקייקים דקים במיוחד ורחבים, למרוח מעליהם ממרח שוקולד "ולסגור" אותם בדומה לקרפ צרפתי. את הארוחה המתוקה ניתן "לקנח" עם יוגורטים בטעמים שונים, עוגות בחושות, קנויות או מוכנות, וסלט פירות עשיר ובריא.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*