ארוחה שהיא חוויה: 4 טיפים שישדרגו את שולחן החג

שדרוג שולחן החג באדיבות סולתם, צילום אנטולי מיכאלי

לקחתם על עצמכם את המשימה הלא פשוטה של לארח את בני המשפחה, החברים והקרובים בראש השנה הקרוב. כבר גיבשתם תפריט טעים ומהודק, קניתם את המצרכים וחומרי הגלם הדרושים, ואפילו האורחים כבר מוזמנים ומתכוננים ללקק את האצבעות. אבל אתם? אתם לא רוצים להיות מארחים ממוצעים, אלא כאלו שאת הארוחה שלהם יזכרו שנים. איך תוכלו לשדרג את ארוחת החג מטובה וטעימה לכזו שתשאיר חותם? מיטל רובין-עובדיה, מנהלת שיווק ב"סולתם" אספה רעיונות יצירתיים לשדרוג שולחן החג שיהפכו אותו לחלק מהחוויה.

תפוח בדבש, ראש של דג, כרישה ותמר, כל מרכיבי החג לפי הסדר ומשמעותם, שנועדה לפתוח את השנה החדשה באופן חיובי וכהלכתה, פרושים על שולחן החג. הבעיה היא שהם פרושים על כל שולחן חג באשר הוא ואתם בתור מארחים נחושים לייצר אווירה ייחודית ומרשימה. כיצד ניתן לשדרג את העיצוב של שולחן הארוחה בחג הקרוב, בכדי להפוך את החוויה של האורחים לייחודית יותר? 4 רעיונות לארוחת חג בלתי נשכחת!

שדרוג שולחן החג באדיבות סולתם, צילום: אנטולי מיכאלי
  1. סיר למרכז השולחן ליצירת אפקט ה"וואו"

כדי ליצור חווית אירוח משודרגת, כדאי להכיר ולהתחבר לטרנדים החמים בעולם האירוח. הסיר הוא מוקד בישול הארוחה וכעת הוא מקבל מקום של כבוד גם במרכז השולחן. מוותרים על המעבר של האוכל מהסיר אל צלחת הגשה מפנפנת ומעבירים את הסיר הלוהט ישירות מהכיריים אל השולחן, ומהסיר את האוכל באופן ישיר לצלחות האורחים עם כף הגשה. זאת תוך שהאדים המהבילים מתפזרים באוויר. צורת הגשה זו תרשים את האורחים ותהפוך לאטרקציה בפני עצמה. עבור חובבי בישול ואירוח ברחבי העולם, הגשה בתוך סיר נחשבת לסימן של אותנטיות באירוח שמחברת את האורחים לתהליך הבישול וההשקעה והופכים אותם לחלק. יתרון נוסף הוא שהאוכל מגיע חם וטרי, ללא שלבי ביניים שעלולים לקרר אותו ולגרום לכך שעד שיגיע אל צלחותיהם של האורחים יהיה פושר. מלבד היתרונות הקולינריים, זוהי גם אחלה הזדמנות להציג ולהשוויץ בכלי הבישול שלכם ולהציג אפקט מרשים, מגוון ומקורי של הגשה שמראה על יצירתיות ולבטח יצור אפקט "וואו" עם ריח משכר ואדים שיגיעו הישר לאפם של האורחים הרעבים. זקוקים לתמריץ נוסף? בסוף הערב יהיו פחות כלי הגשה לשטוף. רק אל תשכחו לרכוש תחתית עמידה ומבודדת מחום כדי שלא תשרפו את השולחן. 

שדרוג שולחן החג באדיבות סולתם, צילום אנטולי מיכאלי
  1. צובעים את השולחן

אנו נוטים להתרכז במאכלים השונים והטעימים שימלאו את השולחן, אך חשובים לא פחות גם אלמנטים עיצוביים שיעשו נעים בעין ויכניסו קצת צבע לארוחה. ניתן לבחור בצמחים או פרחים צבעוניים טריים, ואף עשבי תיבול שניתן לקטוף ישירות מהצמח! חשבו בצורה יצירתית ולכו על פי טעמכם האישי. כדי להוסיף לחוויה ניתן לבחור לקשט בפרחים או מזכרת מסוג אחר שהאורחים יכולים לקחת איתם הבייתה בסיום הארוחה, בדומה לחתונות של השנים האחרונות. כך תוודאו שהאורחים קיבלו גם ארוחה טעימה וגם מזכרת מדליקה!

  1. משקיעים במנה בבישול ארוך

ידוע לכל מארח שככל שהמנה יותר מושקעת, כך לרוב מתרשם ממנה יותר האורח. זוהי הסיבה לכך שמתכונים בבישול ארוך, שידועים בטעמם העמוקים והמשכרים, בדרך כלל זוכים להצלחה כבירה ולתשבחות. באמצעות הסיר הנכון תוכלו להכין מנות מנצחות מסוג זה, להשוויץ ולספר איך השקעתם שעות בהכנת המנה המנצחת.

שדרוג שולחן החג באדיבות סולתם, צילום אנטולי מיכאלי
  1. טיפ בונוס שישדרג לכם את המשימות שאחרי הארוחה: לבחור כלי בישול שקל לנקות

לאחר משימת האירוח, מגיעה משימה מעט מעיקה, מעצבנת, אך חשובה ובלתי נמנעת והיא שטיפת הכלים בסיום הארוחה. כדי להקל על עצמכם, הקפידו לבחור בכלי בישול קלים לניקוי, כאלו שלא נדבקות אליהם כל שאריות האוכל שהופכות את הניקוי למשימה כמעט בלתי אפשרית שמצריכה השרייה וזמן. זכרו, גם אם יש ברשותכם מדיח כלים, לא כל סיר ומחבט מתאימים להיכנס אליו ולהתמודד עם טמפרטורת המים הגבוהה וריכוז הסבון. בחרו בכלי בישול עם ציפוי Non-Stick שמאפשר ניקוי מהיר וקל.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*