מתכון חגיגי לעוף בתנור

צילום: Freepik

עומדים בפני ארוחה חגיגית במיוחד ביום שישי, בראש השנה או בפסח? מבקשים להניח על שולחן שישי או חג מנה מפוארת וטעימה של עוף? ברשת תוכלו למצוא מבחר גדול של מתכוני עוף מעולים העושים שימוש בנתחי עוף, לרבות מתכוני פרגיות, מתכונים לשוקיים, חזה עוף ועוד.

 

מבין המתכונים השונים המוצעים להכנת עוף, לפניכם דוגמא למתכון חגיגי ומיוחד של עוף בנוסח אסייתי עם ערמונים וג'ינג'ר. זהו מתכון פיקנטי מתקתק של קדירה שיש בה ערמונים הסופחים אליהם את מיטב טעמי התבשיל.

מצרכים הנדרשים למתכון

לשם הכנת קדירת עוף אסיאתית עם ערמונים וג'ינג'ר יש צורך בשמונה שוקי עוף, עדיף שוקיים טריים ואיכותיים של עופות שגודל ללא אנטיביוטיקה והורמונים כפי שמציעים בחברת עוף טוב.

לכך יש להוסיף מאתים חמישים גרם ערמונים קלופים, רבע כוס של קנולה, רבע כוס של ורוטב סויה, שני בצלים בינוניים קצוצים באופן דק במיוחד, ארבע שיניים כתושות של שום, שתי כפות סופר, מלח, כפית פלפל שחור, כף אחת של ג'ינג'ר מגורד, ושלושת רבעי כוס של יין אדום.

הוראות להכנת המתכון

בכדי להכין מתכון של עוף עם ערמונים וג'ינג'ר יש תחילה לחמם סיר רחב בעל תחתית עבה עם חצי כוס שמן קנולה. כאשר השמן חם מטגנים בתוך הסיר את שוקי העוף מכל צדדיהן עד שהן משחימות, אז יש להוציא את השוקיים ולהניחם בקערה. כעת מכניסים לסיר את שני הבצלים הקצוצים, את השום הכתוש ואת גרידת הג'ינג'ר ומטגנים אותם בשמן במשך כחמש דקות עד להזהבה של הבצל. עכשיו מחזירים את השוקיים לסיר ומכניסים לתוכו חצי כוס יין ורבע כוס סויה, שתי כפות סוכר, פלפל שחור ומביאים לכדי רתיחה.  אחרי הרתיחה מכסים את הסיר וממשיכים לבשל את התבשיל על אש נמוכה במשך כארבעים וחמש דקות.

לאחר שעברו ארבעים וחמש דקות מוסיפים לתבשיל את הערמונים הקלופים וממשיכים בבישול, הפעם ללא מכסה, לעוד עשרים וחמש דקות. מגישים את המנה חמה לצד אורז לבן.

מתכונים נוספים למנת עוף חגיגית

כאמור, יש הרבה רעיונות להכנת מנת עוף חגיגית. כך למשל, מי שרוצה להשקיע ויש לו זמן פנוי יוכל להכין מנה מרשימה של לבבות ארטישוק ממולאים בעוף טחון, ולקבל מנה ירוקה שיש בה גם אפונה וסלרי. מצד שני, מי שרוצה להוציא לשולחן מנת עוף חגיגית במינימום זמן, יוכל להכין קרעי עוף בתנור עם פרוסות תפוחי אדמה מתובלים ברוטב אדום של רסק עגבניות, בתוספת חרדל, סויה וסילאן והרבה שומשום.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*