איך לבחור תבלין לשוקיים

מתכון שוקיים
מתכון שוקיים. צילום: freepik

קניתם שוקיים איכותיים, טריים ובריאים ועכשיו אתם מתכננים להכין אותם בתנור, בגריל, במחבת או כתבשיל. חשוב שתדעו שהצלחת המנה תלויה רבות בתבלון שתבחרו, אז כדי לסייע לכם לתבלן נכון, לפניכם מספר רעיונות המגיעים ממטבחים שונים ברחבי העולם.

נתחיל עם תבלון מקומי

לפני שננדוד ברחבי העולם נתחיל עם תבלון מקומי לשוקיים בסגנון מרוקאי, עם תערובת ראס אל חנות המפורסמת שמתאימה למי שחשק במנת עוף כתבשיל או בתנור שהיא חגיגית, חריפה ועשירה בטעמיה.

תערובת זו מורכבת מכפית אחת של כמון, כפית מלח, חצי כפית של פלפל שחור וחצי כפית של פלפל לבן, וכן מחצי כפית של פלפל חריף אדום, חצי כפית של קינמון, כפית אחת של ג'ינג'ר טחון, מעט ציפורן, וכפית של זרעי כוסברה טחונים. את התבלינים האלו יש לערבב וניתן להוסיפם לכל תבשיל שוקיים של ארוחת שישי.

שוקיים בטעמים עזים של הודו

כל מי שמכיר את המטבח ההודי יודע שתבלינים משחקים בו תפקיד מרכזי, עם טעמים עזים במיוחד. בין תערובות התבלינים ההודיות היותר מוכרות תמצאו את הגראם מסלה שפירושה תבלינים חמים, מעולה לתבשילי עוף. להכנת תערובת זו עליכם לקחת שמונה תרמילים של הל, מקל קינמון, כף של זרעי כוסברה וכף של זרעי כמון, פלפל אדום חריף, כעשר יחידות ציפורן, כפית של אגוז מוסקט מגורד וכפית של פלפל שחור אנגלי. את התבלינים יש לשים במחבת חמה ולטגן למשך כדקה לפתיחת טעמים ואז להוריד את המחבת מהאש ולקרר אותה. כעת יש לקחת את תערובת התבלינים ועם מטחנה או מכתש ועלי ולרסק את מרכיביה עד לקבלת תערובת אחידה.

שוקיים לוהטים בניחוח מקסיקניים

מי שאוהב את השוקיים שלו חריפים במיוחד, יכול להכין אותם בסגנון מקסיקני עם תערובת המתאימה להכנת שוקי עוף בגריל או במחבת. תערובת תבלינים זו מכילה כפית אחת של צ'ילי חריף טחון, כף של בצל מטוגן, כפית וחצי של אבקת שום, חצי כפית אורגנו יבש, כף פפריקה, חצי כפית מלח, מעט קינמון, כף כמון ומעט ציפורן. את התבלינים האלו יש לערבב ואפשר לשמור אותם במיכל סגור במדף או במגרת התבלינים שלכם.

תערובת חמשת התבלינים הסינית

אם בא לכם להכין מנת שוקי עוף בנוסח סיני עם מנה ייחודית וקלילה, ישנה תערובת קלאסית עם חמישה סוגי תבלין שכדאי לכם להכיר. תערובת זו מורכבת מכפית אחת של ציפורן טחון, של זרעי שומר, של קינמון טחון, של פלפל סצ'ואן טחון ושל כוכבי אניס טחונים. את התבלינים האלו יש לערבב ולאחסן במקום יבש ומוצל ותוכלו להוסיפם לכל מנת שוקיים בנוסח סיני, בין אם בסגנון חמוץ מתוק, עם רוטב סויה ועוד.

מוזמנים לעיין בכתבות נוספות בפודתי אוכל כשר

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*