ברקסים חורקים באופניים חשמליים

תופעה מעצבנת שיכולה לקרות (אבל היא לא נפוצה – אל דאגה) היא שהברקסים משמיעים קולות מעצבנים. הברקסים יכולים לחרוק מכמה סיבות. זה בהחלט יכול לקרות בגלל בלאי טבעי אבל זה גם יכול להיגרם מסיבה נוספת והיא שאנחנו לא מתחזקים בצורה נכונה את האופניים שלנו. טיפול שגרתי לאופניים חשמליים יכול לחסוך הרבה כסף בהמשך, בדיוק כמו במקרה של רכב העובר טיפול תקופתי שגרתי.

דגש על האיכות

כאשר אתם רוכשים אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי וודאו כי הם מגיעים עם מערכת ברקסים איכותית. לא חייבים כמובן לקנות את האיכות הכי טובה שיש, אבל כן חשוב שמערכת הברקסים תהיה של יצרן מוכר.

סוגים של מערכות ברקסים

מרבית האנשים לא מבינים ומתעמקים בסוגים השונים הקיימים של מערכות ברקסים. תשאלו איזו מערכת ברקסים מגיעה עם האופניים או ה קורקינט חשמלי שאתם רוכשים. כאמור יש מערכות מסוגים שונים כמו למשל ברקס דיסק או ברקס תוף. מבלי לצלול לעובי הקורבה בנושא הזה נציין רק שמערכת ברקסים הידראולית או מכנית היא המערכת הפופולארית.

הסיבות לחריקה

יש כמה סיבות אפשריות לחריקת ברקסים. שחיקה של הרפידות היא אחת הסיבות שיכולות לגרום לחריקה של הברקסים, כמו גם רפידות מאיכות נמוכה. סיבה נוספת היא הצטברות של לכלוך כמו גם רוטור שחוק. חשוב לנקות את הקליפר ואת הדיסק כאשר מחליפים את רפידות הברקסים.

אסור לשמן בשום פנים ואופן

יש כאלו שבטעות מניחים ששימון הברקסים יסייע לעבודה שלהם אבל זו טעות חמורה משום שלשמן יש תכונות שנוגדות את מה שאנחנו מנסים להשיג עם ברקסים. ברקסים של אופניים חשמליים תפקידם לעצור והשמן תפקידו לשמן כדי שדברים יעבדו יותר מהר ובצורה יותר חלקה. כן  קיים חומר ניקוי מיוחד לברקסים ורק בו יש להשתמש במידה ואתם רוצים לנקותם.

לסיכום, יכולות להיות כמה סיבות לחריקת ברקסים של אופניים חשמליות כמו גם של קורקינט חשמלי  ויש לבדוק כמה כיוונים על מנת להבין מה מקור הבעיה. רפידות לא איכותיות או שחוקות הן סיבה נפוצה לחריקה של ברקסים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*