כל המידע על גידול הידרופוני

צילום: pixabay

רבים מעוניינים לגדל ירקות בבית . הם מעוניינים להרגיש את השלווה ואת חווית הגדילה שאינה ברורה  בעידן המודרני. הם מעוניינים שהילדים שלהם יצליחו לחוות מקרוב את חווית גידול הצמחים ולהכין סלט ירקות הירקות שהם גידלו( היו עידכוני חדשות בנושא זה ).

במאמר זה ז נבחן את נושא הידרפוניקה מהי הידרופוניקה ומה צריך על מנת לגדל ירקות וצמחים בגידול  ידרופוני כמו כן אלו מוצרים צריכים כמו סופח לחות ונורות לד לגידול. כל אלו מצליחים לגדל צמחים וירקות שטעמם הוא ייחודי. מאמר זה בא להכיר לרבים שיטה שהם אינם מכירים המתאימה  לגידול ואת הציוד שהם זקוקים לו נורות לד לגידול וסופח לחות. (הנל הוזכר בחדשות).

מהי הידרופוניקה?

כאשר נכנסים אל תוך העומק של נושא סבוך זה מגלים כי מדובר על טכניקת גידול שהיא יחסית פשוטה. מדובר על ירקות וצמחים שגדלים ללא מגע עם האדמה. הם גדלים בתוך מסחררת שזרימה להם מים ואדמה וכך הם אינם פוגעים באדמה( היו איזכורים בחדשות על כך) .

בשיטה זו ניתן לדל במה מגוון רחב של ירקות וצמחי נוי. השיטה הזו מבוססת על דישון בדשן נוזלי ומים והיא מעולה לגידול ירקות שונים וכמו למשל: חסה , בצל ירוק, עירית פטרוזיליה, כוסברה ועוד( זה היה בחדשות) .

מה דורש הטיפול?

עוד היה בחדשות שמדובר על שיטה שאינה דורשת השקעה רבה. דובר רק על עשר דקות של טיפול ביום כאשר ניתן להבחין שני סוגים של מדדים  של דשן וחומצות. יש להבחין זאת בעזרת טיפול במוצרים ייעודיים. בנוסף כמו בכל סוג של חקלאות חשוב מאד לבצע מעקב וניקוי אחר מערכות ההשקיה במקרה של חרקים שונים יש  להזמין הדברה ירוקה.

שיטות גידול בהידרופוניקה?

זה לא חדשות לומר שיש שלוש שיטות גידול עיקריות אך כולן מבוססות על אותו התהליך של הכנסת אויר דשן ומים . השוני בהן הוא על ידי ההצבה של המיקום. קיימות מגוון רחב של מערכות כאלו. מערכת שבה ניתן לגדל צמח אחד ועד מערכת שבה ניתן לגדל צמחים רבים. ניתן להציב אותה במשרד בבית או בכל מקום אחר וליהנות מצמחים וירקות איכותיים וטריים שגודלו בשיטות ביתיות וללא חרקים תוך שימוש בנורות לד לגידול וסופח לחות.

מהם היתרונות של הידרופוניקה?

נוסיף שזה לא חדשות שרבים מעוניינים לגדל צמחים וירקות בבית . אם גם אתם מאלו שמעוניינים ליהנות מירקות טריים וטעימים שגידלתם בעצמכם. אם בעבר זה היה חלום לגדל בבית ירקות כיום ניתן לראות כי רבים מגדלים זאת בביתם בעזרת שיטה בשם הידרופוניקה .

במאמר זה נספר על השיטה הייחודית הזו ונציג את היתרונות שלה. חשוב מאד לציין שקיימות מספר שיטות גידול שצריך להכיר.  עוד היה בזמנו בחדשות שכולן מתבססות על אותו העיקרון של גידול שלא ישירות על האדמה. מאמר זה מטרתו לעזור לרבים שמעוניינים להכיר ולדעת את הנושא ואף להתנסות בגידול הידרופוני לקבל את כל המידע שזקוקים לו ובעיקר להבין יותר את הנושא המרתק הזה ואת הציוד הדרוש נורות לד לגידול וסופח לחות.

הידרפוניקה מהי בעצם?

בטח גם שמעתם בחדשות שההגדרה של המילה היא בעצם מרכיבה שתי מילים הידרו מים ופונוס עבודה. מדובר על שיטה שבה גדלים צמחים ללא אדמה כלל או בשמה השני צמחים מנותקי מצע . חוקרי צמחים שחקרו את שלבי גידול הצמח גילו עובדה מופלאה הצמח בתהליך גידלו אינו זקוק לאדמה אלא הוא גדל על ידי החלפת יונים שונים אותם הוא יכול להשיג בדרך אחרת.

גם היה תזכורת בחדשות שהאדמה משמשת כמאגר ליונים אך ניתן גם לספק את היונים האלו על ידי תמיסת גידול מיוחדת ומאוזנת חשוב לציין כי בגידול הידרופוני יש צורך לדאוג לציוד מיוחד כמו נורות לד לגידול וסופח לחות.

היתרונות של הידרפוניקה

ניתן לגדל צמחים בכל מקום ובכל זמן

כמו כן הוזכר בחדשות ראש העין שאם בעבר רבי היו דלי צמחים בתוך עציץ במרפסת גדול כיום גם אדם שאין לו מרפסת או שהוא גר בבית רב קומות בזכות הידרפוניקה הוא יכול לגדל צמחים בבית ובכל זמן שירצה רק הוא צריך לקנות ולהשיג את הציוד הדרוש.

צפיפות גבוהה

חדשות בהידרופוניה  –בניגוד לצמחים הגדלים באדמה שהכמות היא גובלת בגידול הידרופוני ניתן לגדל בצפיפות גבוהה.

גידול לגובה

עוד היה בחדשות שבעוד שבגידול באדמה לא ניתן לגדל לגובה בגידול הידרופוני הדבר אפשרי במיוחד כמו: נורות לד לגידול וסופח לחות.

חיסכון במים

כאשר מגדלים צמחים בגידול זה משתמשים במערכות מים מיוחדות הן מכילות מעט מים יחסית להשקיה של גידול באדמה וגם בהם משתמשים שוב ושוב( היה בחדשות)..

 

אם אתם סובלים מאלרגיות בעיקר בתקופת האביב אתם מכירים את התופעות הלא נעימות שיש בהן כמו אף סתום, עיטושים ועוד הדרך הטובה ביותר להימנע מכך על ידי סופח לחות שמטרתו לספוח לחות ולייבש את הלחות. חשוב מאד להדגיש כי לסופח לחות שהוא בדומה למייבש אבק הוא בעצם סופח את הלחות ומונע מקרדית אבק וממזיקים שונים להגיע אל המקום זו אותה הסיבה שמציבים ותו גם בחממות וגידול הידרופוני שבגלל שמדובר בחממות ואזור גידול רב במיוחד. יש בו גם את העניין של הלחות ולכן חשוב מאד שלא תהיה באזור בצמחים על מנת שהם יוכלו לגדול טוב יותר(  היה מוזכר בחדשות קיבוצים ).

מפחית את רמת הלחות

גם במקומות ביתיים כמו מחסנים דירות קטנות וחללים צפופים בהם יש רמת לחות גבוהה היכולה לגרום לאלו שרגישים לכך לאלרגיות ולהרגשה לא נעימה. הדרך הטובה ביותר להימנע מלחות גבוהה היא להציב סופח לחות השואב את הלחות המיותרת ותורם לאוויר נעים לנשימה הדבר נכון לא רק לחדרים צפופים ולחדרים לחים אלא גם למיקום גאוגרפי כמו חממות למשל.

עוד מהחדשות קריות  – בהם ניתן בקלות רבה להציב את סופח הלחות שתורם לנורות לד לגידול נורות הלד גם עוזרת לצמחים לגדול על ידי אור ותאורה כך גם סופח הלחות מאפשר לצמחים לגדול ברמת הלחות שהא זקוק לה ולכן חשוב מאד לרכוש סופח לחות לגידול הידרופוני אך מומחים להידרופוניקה.

פועל בשקט וביעלות

הוזכר גם בחדשות נתניה שסופח לחות כשמו אינו מבלגן כמו כן הוא אינו מרעיש  ומבצעת העבודה כפי שניתן לראות  מדובר על מכשיר שהוא פועל ביעילות ויחד עם זאת הוא מצליח בקלות רבה לספוח את הלוחות וללא את המיכל כך שניתן לרכוש סופח לחות גם מקום גדול במיוחד או אפילו שניתן בקלות רבה להציב אותו מבלי שהוא יכול להרעיש או להפריע בשגרה דבר זה טוב במיוחד בחממות בהם מעוניינים במכשירים שאינם מפריעים או שכבר ישנם מכשירים שמפריעים ולא מעוניינים בעוד מכשיר אחד שיפריע ולכן סופח לחו ונורות לד מצליחים לבצע את תפקידם בקלות רבה ללא גרימת נזק .

סופח לחות מהו ומתי ישתמשו בו?

עוד היה בחדשות רעננה שסופח לחות המוכר גם בשמות אחרים כמו: מווסת לחות , יבשן לחות הוא אחד מהמכשירים המשמשים  גידול הידרופוני וכך גם מסכימים המומחים בהידרופוניקה. רבים רוכשים אותו כחלק בלתי נפרד בגידול צמחים  בחממות ובמקום ביתי. שכן לסופח לחות ישנו תפקיד מיוחד בעל ערך כמו נורות לד לגידול.  שכן תפוקת הצמחים והיבול עלולים להיפגם.

וזה היה גם בחדשות רמת גן שבמאמר זה נענה על שתי שאלות מהו סופח לחות ולמה הוא משמש. במאמר זה נענה על שאלו אלו ונעזור למגדלים להבין למה כדאי לכם לרכוש את סופח לחות על מנת לשפר את היבולים שלהם מאמר זה יעזור להם להבין זאת ולרכוש את המוצר על מנת לשפר את היבול.

מהי המטרה של סופח לחות?

היה גם בחדשות מודיעין שהמטרה של סופח לחות כשמו הוא בעצם לספוח את הלחות כאשר מסתכלים עליו מדובר על מכשיר דמוי שואב אותו מציבים בחללים סגורים בהם כמות לחות גבוהה למדי והיא עלולה להזיק לצמחים כמובן שיש חשיבות להתאים את סופח הלחות לצמחים ולגודל החדר בחדר גדול כדאי להעדיף שניים ואילו בחדר קטן כדאי להעדיף אחד מטרת בעצם לספוח ולשוב את הלחות העודפת ולאפשר לחלל להתאוורר על מנת לשמור על הצמחים איכותיים יותר נקיים יותר.  סופח לחות ונורות לד לגידול דוגמא לשואב אבק בו הוא שואב את כל הלחות אך משאיר אויר נקי. לצמחים חובה לרכוש אות כאשר מגדלים צמחים בגידול הידרופוני .

למה הוא משמש?

עוד היה בחדשות פתח תקווה שהוא יכול לשמש גם לשימוש ביתי וגם לשימוש תעשייתי

בשימוש ביתי: בשימוש ביתי ניתן למצוא בחדרי ארונות בחדרים מלאי לחות התפקיד שלו הוא לשאוב  את הלחות וליצור אויר נעים יותר לנשימה בחדרי ארונות ובחדרי אמבטיה למשל( היה בחדשות רחובות ).

נציין עובדה שהועלתה באתר חדשות כפר סבא  שמדובר על שימוש בצמחים וגידול הידרופוני מומחים להידרופוניקה טוענים כי ישנה סכנה בעניין של לחות. מדובר על לחות שמסוכנת לצמחים והמטרה של המכשירים האלו הם בעצם לגרום לכך כי לא תהיה תלות בצמחים ויוכלו לגדול בשלווה ובהשקט סופח לחות הוא כלי ייחודי כמו נורות לד לגידול שהוא חובה לכל בכל מקצוע /שגדל צמחים בחממות ייחודיות ( צויין ב חדשות חולון).

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*