לכבוד יום הפסטה הבינלאומי: קבלו טיפים להכנת הפסטה המושלמת

סיר פסטה. צילום: גל בן זאב

הפסטה היא אחד המאכלים האהובים, הנפוצים והמגוונים ביותר בעולם. ידוע לכל כי מקורה באיטליה ופירושה המילולי הוא בפשטות- בצק. היא מתהדרת במגוון עצום של סוגים, בניהם ספגטי, פטוצ'יני, טורטליני, רביולי, פנה ועוד, ומשתלבת עם אינספור רטבים. ניתן למצוא ספרי מתכונים רבים המוקדשים למאכל וכמות מסחררת של מתכונים ברחבי האינטרנט.

 ישנם מתכונים מסובכים לבשלנים מקצוענים וכאלו שניתן באמצעותם להגיש פסטה טעימה לשולחן בחמש דקות הכנה ואפילו להכינה יחדיו עם כל המרכיבים בהתאם לטרנד הסוחף האחרון בסיר אחד. קיימים גם לא מעט מיתוסים שאופפים את הפסטה ומהי דרך ההכנה האידאלית. לכבוד יום הפסטה הבינלאומי שיחול ב- 25 באוקטובר, הושבנו את מיטל רובין עובדיה, מנהלת השיווק של סולתם, כדי להפריח מיתוסים ולקבל טיפים מעולים להכנת הפסטה המושלמת. בתאבון!

האם צריך הוסיף מלח למים בעת הבישול?

התשובה היא כן! הוספת מלח חשובה לא לתהליך בישול הפסטה, אלא לטעמו. למרות הדעה הרווחת, הוספת המלח אינה מקצרת את זמן הבישול (היא אומנם מעלה את טמפרטורת המים במעט, אך באופן זניח שלא באמת משפיע על זמן הבישול). הפסטה סופחת את הנוזלים בהם מתבשלת ואת טעמם וגם את טעמו של המלח. רצוי להוסיף כף מלח לכל חמישה ליטרים של מים. מלבד המלח ניתן גם להוסיף תבלינים, שום, עשבי תיבול ואפילו יין על מנת להעשיר את הטעמים. עם זאת, חשוב להוסיף את המלח רק לאחר שהמים הובאו לנקודת רתיחה. 

האם להוסיף שמן למי הבישול?

אין להוסיף שמן לפסטה בזמן הבישול. המיתוס הוא שהשמן מונע מהפסטה להידבק אחת לשנייה ולדפנות הסיר. הדבר אינו נכון ולמעשה הופך את הפסטה לשמנונית ומונע מהרוטב להתאחד איתה בסיום הבישול, מה שגורע מטעם המנה. ניתן להוסיף שמן רק במידה ואנו מכינים את הפסטה לשימוש עתידי.

האם לכסות את הסיר או להשאירו פתוח?

המיתוס הוא שאסור לבשל פסטה עם סיר מכוסה. האמת היא שאין חוק האוסר לסגור את סיר הפסטה בעת הבישול. כשהמכסה סגור החום בפנים הסיר עולה בזמן קצר יותר ועל כן זמן הבישול מתקצר. כל עוד אנו עם היד על הדופק ומוודאים שהפסטה אינה מתבשלת יתר על המידה, אין מניעה לסגור את המכסה. שימו לב כי הסיר עלול להתמלא בקצף שיגלוש וילכלך את הכיריים ולכן חשוב להשגיח כל עת הבישול.

סיר פסטה. צילום: גל בן זאב

כיצד נדע שהפסטה מוכנה?

על אף שמדובר בשיטה משעשעת אין באמת צורך לזרוק את הפסטה על התקרה או על הקיר בכדי לוודא שהיא נדבקת ומוכנה. גם היצמדות להוראות ההכנה שעל אריזות הפסטה לא תמיד תבטיח שהפסטה תהיה מוכנה כפי שהובטח. השיטה הטובה ביותר היא פשוט לטעום את הפסטה החל מפרק זמן של כשתי דקות מהרגע שהחלה לרתוח בסיר. 

האם לשטוף את הפסטה במים קרים לאחר הבישול?

אין צורך לשטוף את הפסטה. השטיפה אכן עוצרת את תהליך הבישול, אך גם מסירה את שכבת העמילן שהצטברה על הפסטה בעת הבישול שלא לצורך. העמילן עוטף את הרוטב בצורה אחידה סביבו, מעשיר ומסמיך אותו. מתי כן אפשר לשטוף? כאשר אנו מכינים פסטה לשימוש עתידי או פסטה לסלט.

מכונת פסטה. צילום: גל בן זאב

מה קודם למה? הפסטה או הרוטב?

החוק הוא שהרוטב תמיד צריך לחכות לפסטה ולא הפסטה לרוטב. פסטה היא מאכל שלוקח מעט מאוד דקות להכין. פסטה ששוכבת במסננת עלולה להידבק לחלוטין. מכינים קודם את הרוטב ורק לאחר מכן את הפסטה ומגישים באופן מיידי, חם וטעים לשולחן. ניתן להוציא את הפסטה רגע לפני שמוכנה ולסיים את בישולה עם הרוטב. מומלץ לאחד את הפסטה והרוטב במחבת, ע"י הקפצה קלה.. ותוספת של פרמז'ן.

טיפ אחרון

השתמשו במי הבישול של הפסטה לרוטב. המים כאמור מלאים בעמילנים שיעזרו להעשיר ולהסמיך את הרוטב שאתם מכינים!

יום הפסטה שמח וטעים!

הטיפים במאמר ניתנו על ידי מיטל רובין עובדיה, מנהל שיווק ברשת סולתם. www.Soltam.co.il

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*