מזונות עשירים במים; מה אתם יודעים?

צילום: pixabay

לבטח גם אתם יודעים כי המים מהווים כ-60% מגופנו, והם חיוניים לתפקוד כלל מערכות הגוף ולשמירה על בריאותנו. אנחנו מאבדים כמות גדולה של נוזלים באמצעות השתן, הצואה, הזיעה והנשימה, לכן עלינו להרוות את הגוף במים כדי לשמור על איזון נוזלים ולסייע למערכות לתפקד היטב. עם זאת, לא כולם אוהבים לשתות מים, לכן כדאי לדעת כי גם במזונות השונים יש כמות גבוהה של מים, ולמעשה הגוף שלנו מקבל כ-20% מאספקת הנוזלים באמצעות המזון שאנו צורכים.

כמה מים צריך לשתות לפי המלצת המומחים?

מומחי הבריאות בארץ ובעולם ממליצים לנשים לשתות 2.7 ליטרים מים ביום וההמלצה לגברים היא לשתות 3.7 ליטרים מים ביום. כפי שציינו, כ-20% מכמות הנוזלים המסופקת לגוף מגיעה באמצעות המזון שאנחנו אוכלים, לכן בפועל כמות השתייה המומלצת ליום הינה כ-9 כוסות מים לנשים (2.2 ל') וכ-13 כוסות מים לגברים (כ-3 ל').

בהתאם להמלצות המומחים, אם אנחנו אוכלים הרבה ירקות ופירות אפשר לשתות פחות מים מאחר והגוף מקבל את כמות הנוזלים הדרושה לו. חשוב לזכור כי אנשים רבים מתקשים לשתות רק מים, לכן אפשר לספק לגוף יותר נוזלים באמצעות הוספה של מזונות עשירים במים לתפריט, אך מומלץ מאוד לסגל ולאמץ הרגלי שתייה טובים יותר ולשתות בעיקר מים. אם מחליטים לאכול יותר מזונות עשירים במים בגלל שמתקשים לשתות מים, עלינו להתייחס לקלוריות העודפות, לכן כדאי לשתות מים ולא לחפש או להסתמך רק על פתרונות חלופיים.

אגב, אם בני הבית מתקשים לשתות רק מים כדאי להזמין ברי מים לבית, עם או בלי ברז סודה. המכשיר הביתי מעודד את כולם לשתות רק מים וכך נמנעים ממשקאות ממותקים ומזיקים.

מזונות המכילים שיעור גבוה של מים

יש מגוון מזונות עשירים במים אותם כדאי לשלב בתפריט היומי שלנו. בין המזונות המכילים כמות גדולה של מים ניתן למצוא שפע ירקות ופירות, וניתן גם להכין מרקים, דייסות על בסיס מים או חלב ומאכלים נוספים כדי לספק לגופנו את כמות הנוזלים הדרושה עבורו. כדאי להוסיף לתפריט שלנו את המזונות הבאים:

ירקות טריים –  הירקות מהווים דרך נפלאה לספק מים לגוף, יש ירקות עשירים מאוד במים כגון: מלפפון (מעל 95% מים), עגבנייה (95% מים), כרוב (86%) וקישוא (95%). בנוסף הירקות הטריים הבאים עשירים במים: פלפל אדום, צנונית, ברוקולי, אספרגוס, חסה, סלרי, חציל ועוד. גם בפטריות יש כמות גבוהה של מים, וכדאי לשלבן בתפריט.

פירות טריים – הפירות הטריים מהווים מקור אספקת מעולה למים. הפירות העשירים ביותר במים הם: אבטיח, תות שדה, פפאיה, תפוח עץ, בננה, מלון, ענבים, דובדבנים, פירות יער, פירות הדר (תפוז, אשכולית, מנדרינה וכו'), אפרסק ועוד. אגב, אפשר להכין שייקים נפלאים בבית מפירות העונה, וכך מגדילים את כמות המים המזינה את גופנו. ילדים רבים נמנעים מאכילת פירות טריים אך הם תמיד ישמחו לשתות שייק קר וטעים.

מרקים, סלטים ודייסות – מי שפחות אוהב ירקות ופירות טריים יכול לספק לגוף נוזלים באמצעות מרקים שונים המכילים ירקות, סלטים מרעננים (ירקות או פירות), דייסות על בסיס מים וחלב ועוד.

גם מוצרי חלב יכולים להכיל כמות גדולה של מים, למשל יוגורט וכמובן חלב טרי, עדיף עם אחוז שומן נמוך.

שתייה מרובה – הפתרון המומלץ ביותר

הבחירה הנכונה והטובה ביותר לשתייה מרובה היא לשתות רק מים. לכן, כדאי לקחת לכל מקום בקבוק מים אישי וללגום ממנו בכל הזדמנות, להזמין בר מים לבית, להוסיף לתפריט מזונות עשירים במים ולעקוב אחר גוון השתן כדי לוודא כי שתינו מספיק מים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*