מנפנפים אותה: עונת המנגל יצאה לדרך בצורה מקצועית יותר מבעבר

TEKA_SteakMast _תנור ביתי שפותח בשיתוף שף בעל כוכב מישלן ומסוגל להגיע לטמפרטורה של º700 ולדמות צליית בשר על הגריל ברמת דיוק של מסעדת שף. תמונה: יח"צ

שוק הברביקיו או ה"על האש" המקומי מתחיל להתעורר ככל שמזג האוויר מתחמם. כמדי שנה גם השנה תחל עונת המנגל בחול המועד פסח, ועד לשיא ביום העצמאות עם עליה של פי 3 בצריכת הבשר בשבוע יום העצמאות יחסית לשאר שבועות השנה. בעוד שבשוק הבשר עצמו אין חידושים משמעותיים, מגמת הבריאות והמגמה המקצועית המשפיעה על המטבח מביאות לשלל חידושים דווקא בקטגוריות תומכות המנגל 

על אף התחזקותה של מגמת הטבעונות, שוק צריכת הבשר הישראלי ממשיך לגדול, כאשר ישראל ממוקמת במקום הרביעי והמכובד בעולם בנתוני צריכת הבשר האדום והראשונה בצריכת עוף. בייחוד השנה, לאחר חודשים של סגרים ובידודים, עונת המנגל צפויה להיות לוהטת במיוחד: תפתח ביום העצמאות, תמשיך אל תוך ל"ג בעומר ותלווה את הישראלים לאורך כל הקיץ ועד חגי תשרי.

בעוד ששוק הבשר עצמו לא מציג חידושים משמעותיים על פני שנים קודמות – שתי המגמות העיקריות המשפיעות הל המטבח: מגמת הבריאות ומגמת ההתמקצעות של בשלנים חובבים – זולגות גם אל זירת המנגל ומציעות מגוון חידושים.

לא מסתפקים בכלי מטבח בשקית ניילון: מגמת ההתמקצעות חורכת את המנגל

מגמת ההתמקצעות של בשלנים חובבים שמאמצים שיטות בישול מתקדמות ונחשפים לציוד מקצועי מביאה מגוון פתרונות שלוקחים את חוויית הנפנוף כמה רמות קדימה. חידושים בתחום המנגלים כוללים שילוב טכנולוגיית אינפרה אדום המאפשרת צלייה בחוץ גם בחורף מאחר ומדובר באנרגיה שאיננה מושפעת מטמפרטורות נמוכות. בנוסף מנגל בעל מבער אינפרה אדום מתחמם מהר יותר ומגיע לטמפרטורות גבוהות יותר מה שכמובן משביח את איכות הצלייה. בין החידושים המוצעים בשוק דגם גריל  Rogue SE 425 של מותג הגריל הקנדי נפוליאון ובו שני מבערי אינפרה אדום אחת בכירה צידית שמגיעה לכ – 900 מעלות ואחד אחורי אלו מצטרפים לשלושה מבערים מנירוסטה 304 אשר מפיקים עוצמת חום של 14,000 BTU כל אחד. מה שמשפר את איכויות הצלייה, מקצר זמני הכנה ומאפשר בנוסף לצליית בשרים גם צלייה וצריבה של מזון על שיפוד מסתובב ואפילו מאפים קריספיים 7000(  שח' להשיג בכרמל דיירקט).

בנוסף לחידושים במנגלים המסורתיים תפיסה חדשה מכניסה את איכויות הצלייה של המנגל הביתה. אחד החידושים הבולטים במגמה הוא ה"סטייק מאסטר" (Teka Steakmaster), תנור ביתי שפותח בשיתוף השף הספרדי בעל כוכב המישלן Fernando Canales  (פרננדו קנאלס) ומסוגל להגיע לטמפרטורה של º700 ולדמות צליית בשר על הגריל ברמת דיוק של מסעדת שף. "התנור מלווה את הבשלן לאורך כל התהליך. מאותת מתי יש להכניס, להפוך ולהוציא את הנתח לפי מידת עשיה שנבחרה מראש, ואפילו מגיע עם סכין שף המאפשרת חיתוך מדויק", מרחיב אסי ארביב מבעלי קבוצת קלינטון סחר יבואנית המותג בישראל, "מעבר לחוויית בישול נקיה ונוחה בהרבה מצליית בשר בחוץ, מדובר במוצר לחובבי בשר מושבעים שרוצים לקחת את איכויות ודיוק הכנת הבשר שלהם צעד אחד קדימה".

מחיר 6290 שח להשיג בחנויות וברשתות החשמל המובחרות.

גם זירת הציוד הנלווה למנגל מציגה חידושים תוך עליה בביקוש לערכות מנגל מקצועיות. "מדובר בנישה שבעבר נחשבה למאוד קטנה ובעקבות עליה בדרישה בשנים האחרונות התרחבה אצלנו למחלקה של ממש", מספר טל רז מבעלי רשת רשת ג'נטלמן "כיום אנחנו מציעים ברשת סדרה רחבה של ערכות ברביקיו אשר מגיעות עם בין שישה לשמונה חלקים במזוודת אלומיניום קלה לנשיאה או משולבות בסינר עם כיסים ייעודיים וכוללות מלקחיים, מרית, מזלג לבשר וכל מה שהמנגליסט עשוי להזדקק לו, מה שמקל וממקצע את מלאכת הנפנוף"

החל מ 99 שח' ברשת ג'נטלמן.

מגמת הבריאות משפיעה גם על המנגל

מגמת הבריאות של השנים האחרונות משפיעה גם על הרגלי המנגל של הישראלים שמחפשים פתרונות בריאים יותר לצריכת בשר על האש. "נהוג לחשוב על יום העצמאות כעל יום הבשר של ישראל, אבל נתוני המכירות שלנו דווקא מראים שיום העצמאות הוא גם יום משמעותי לשוק הירקות והפירות", מספר רון יהודה שטרית, מנהל השיווק של אתר "מושבניק", המתמחה בשיווק ישיר של ירקות ופירות מן החקלאי לצרכן. לצד עליה בביקוש לירקות טריים לסלטים, יותר ויותר ישראלים משלבים את הירקות גם על הגריל: עם שיפודי קישואים, חצילים, פטריות ופלפלים קלויים לצד שיפודי הבשר והעוף. זאת לצד קינוחי הפירות הפופולאריים בין אם בסלט פירות, בפאי ובעוגות פירות אפויות. לאחרונה אפילו קינוחי פירות צלויים הופכים לפופולריים – אגסים, תפוחים, נקטרינות, בננות אננס ואחרים, המוגשים לרוב לצד גלידה עם מעט רום וקינמון מעליהם ומאפשרים קינוח בריא, מקורי ודל קלורית".

לצד עליה בצריכת ירקות ופירות ביום העצמאות, ניכר כי גם את הבשר והעוף המוכרים מחפשים הישראלים דרכים לצלות בצורה בריאה יותר.

אחד המוצרים המבוקשים ביותר של מותג החשמל Normande בחודשים האחרונים הוא גריל חשמלי המאפשר להנות מבשר על הגריל בהכנה ביתית וללא נזקי הפחמים. "שיטת הצלייה היא שיטת בישול בריאה יחסית בשל העובדה שהיא לא מצריכה שמן, אם מוציאים החוצה את נזקי הפחמים זאת למעשה אחת מהדרכים הבריאות ביותר לצרוך בשר, עוף וירקות", מפרט ארביב  , 389 שח להשיג ברשתות ובחנויות החשמל המובחרות .

מנגלים הדור הבא: כיצד אלגוריתם ופטנטים ישדרגו לכם את הנפנוף הבא

לצד מגמת הבריאות המגמה הירוקה מביאה למודעות גוברת למניעת צריכה עודפת של מזון, דבר שתרבות המנגל חוטאת בו לא פעם מאחר וקשה לחשב מראש כמה ואיזה בשר לרכוש בעבור האורחים. על מנת לטפל בתופעה יצאו בשנים האחרונות מחשבוני מנגל רבים המאפשרים להזין כמות סועדים ובשרים רצויים ולחשב כמויות מדויקות של צריכת בשר, תוספות וסלטים, דבר שמאפשר להנות ממנגל תוך מינימום זריקת מזון עודף.

שדרוג מעניין נוסף בתחום המנגלים החיצוניים הוא פיתוח ישראלי עליו אחראית חברת הפיתוח Geomatrix המהווה תפיסה חדשה למנגל המוכר. מדובר במנגל נייד מתקפל, עם אפשרות הצתת פחמים בגז שתוכנן על מנת לאפשר נשיאה חופשית והנאה מאיכויות המנגל בכל מקום בצורה נוחה. הפיתוח המשווק כעת ברחבי העולם מתקפל בסיום השימוש לתיק נשיאה קומפקטי מה שמקל על נשיאתו ומונע לכלוך ברכב ( 99 דולר כרגע זמין רק בארה"ב)

מוזמנים לעיין בכתבות נוספות בפודתי אוכל כשר

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*