מתכון מנצח לעוף בתנור

עוף בתנור
עוף בתנור. צילום: freepik

הוזמנתם לארוחת שישי והתבקשתם להכין מנת עוף? מבקשים להכין מנת עוף טעימה ולא מאוד מסובכת שכולם יאהבו? לפניכם מתכון מנצח לעוף בתנור עם כמה טיפים על דרך, שיוצא כל כך נימוח שאפילו חמותכם תשבח.

הכל מתחיל בבחירת העוף

עוד פני שנדבר על המתכון עצמו, כדי שמנת עוף תצא טעימה יש להקפיד על בחירת נתחי עוף טריים ומשובחים. כדאי שהנתחים יגיעו ממקור מומלץ שמגדל עופות בתנאים מיטביים ללא הורמונים או אנטיביוטיקה. למשל, בחירת נתחי עוף למתכון מנצח יכולה להיות של המותג המוביל עוף טוב.

אז מה צריך?

עבור מנת עוף מתכון מנצח דורש שישה כרעים של עוף טרי ואיכותי שמפורקים לירכיים ושוקיים.  בנוסף, קחו חמישה תפוחי אדמה וארבע בטטות בגודל בינוני, קלפו אותם וחיתכו לקוביות בינוניות. עבור הכנת המרינדה תידרשו לחמש כפות של רוטב סויה, שש כפות של סילאן או דבש, קצת יין לבן או אדום וארבע שיני שום כתושות. רכיבים אלו מהווים את הבסיס למרינדה שניתן להשאירו כפי שהוא או להוסיף לו עוד טעמים. למשל, מי שאוהב מרינדה יותר מורכבת יכול גם להוסיף קופסא קטנה של רסק עגבניות, חומץ בלסמי, רוטב טריאקי או רוטב של צ'ילי מתוק, וכן שורש ג'ינג'ר מגורד, ריבת תפוזים או קטשופ. בנוסף, מי שרוצה יכול לתבלן את המרינדה עם כל תבין מועדף כמו כורכים, כמון, פלפל שחור ופפריקה.

הכנת המנה

הכינו בקערה את המרינדה והכניסו לתוכה את נתחי העוף, כסו בנילון נצמד והשאירו במקרר כמה שעות או לילה. מי שאין זמן יכול פשוט לשים את כל העוף, הבטטות ותפוחי האדמה בתבנית, לערבב בידיים עם המרינדה ולהכניס לתנור. עכשיו סדרו את העוף וחתיכות הבטטה ותפוחי האדמה בתוך תבנית, ערבבו הכל עם הידיים כך שגם הירקות ייעטפו במרינדה וסדרו יפה. אם אין מקום בתבנית ניתן לשים את הבטטות ותפוחי האדמה מעל נתחי העוף. כעת כסו את התבנית עם נייר אפייה ונייר אלומיניום כך שימנע הדבקות של העוף, וסגרו מכל הצדדים באופן רופף שיאפשר יציאה חלקית של אדים.

עכשיו, הסוד של מנה זו שהופך את העוף לרך ומתפרק, הוא אפייה ממושכת. בתור התחלה אפו את המנה למשך חצי שעה בחום של מאתיים מעלות. אחרי חצי שעה הנמיכו למאה חמישים מעלות והמשיכו לאפות לעוד שעה ורבע. לבסוף הורידו את הכיסוי מהתבנית, העלו את החום למצב טורבו למאה שמונים מעלות ואפו עוד חמש עשרה דקות עד שהעוף מקבל צבע שחום יפה. לכל אורך האפייה בדקו שהעוף לא התייבש ואם צריך הפכו את נתחי העוף או הוסיפו מעט מים.

 

מוזמנים לעיין בכתבות נוספות בפודתי אוכל כשר

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*