עיצוב מטבחים מרהיבים ופונקציונליים

עיצוב מטבחים
מטבח - הלב הפועם של הבית. צילום: pexels

בכל בית המטבח הוא החלל האקטיבי ביותר, משום שקיימת בו התרחשות מתמדת של עשייה, החל מבישול, אפיה, טיגון, דרך ארוחות ערב ובוקר ועד למפגשים משפחתיים בחגים ושמחות. לפיכך, בשל אופיו הפעיל של המטבח יש לשים דגש חשוב על נוחות השימוש במטבח. בעיצוב מטבחים מעוצבים חשוב להתאים באופן אישי גם את הפונקציות החשובות במטבח על מנת שיהפכו את השהות בו לחוויה נוחה וקלילה. כמו כן ניתן לבחור את הפונקציות במטבח בהתאם לצרכים האישיים של כל דיירי הבית ובכך יהיה ניתן גם ליהנות מזמן איכות משפחתי. כמו כן, חשוב מאוד להתאים את עיצוב המטבח לעיצוב הבית שכן המטבח הוא חלק מרכזי ובלתי נפרד ולעיתים גם אין הפרדה כלל בין חלל המטבח לסלון או לפינת המשפחה. עיצוב שאינו משולב עם עיצוב הבית ייצור חוסר בהרמוניה ויפגע באחידות של עיצוב הבית כולו.

כיום, תחום עיצוב מטבחים הוא תחום עתיר וגדול, עם שלל סגנונות ואפשרויות לשילוב. לרוב, עיצוב חלל המטבח בא להעיד על הסגנון והאווירה החמה והביתית של הבית כולו, לדוגמה אם מעצבים את המטבח בסגנון מודרני אז דרך כלל שמים את הדגש על כמה המקום שימושי ופונקציונלי. או במילים אחרות, ניתן לומר כי הדגש הוא על כמה נוח יהיה להשתמש באותו מטבח, וניסיון לחסל את הבלגן. כמו כן, בדרך כלל עיצוב מודרני שומר על המקום נקי מתוספות וקישוטים למיניהם. אלה דברים יפים מאד, אכן, אך במטבחים מודרניים לא מחפשים יופי אלא משטחים פשוטים ומבריקים. זו הסיבה שבמטבחים אלו בדרך כלל לא תראו הרבה עץ, והמעט שיש מהעץ הוא בכדי לשמש כשילוב שבדרך כלל מטרתו היא להוסיף את הצבע החום.

בניגוד למטבחים המודרניים, מטבחים קלאסיים מאופיינים בשימוש כבד בעץ, ובקווים שמרניים. בדרך כלל המטבחיים הקלאסיים מאופיינים לאנשים שמרניים. כמו כן, לעיצוב המטבחים הקלאסיים יש את הקסם המיוחד של הסגנון הקלאסי, אך יחד עם זאת ניתן לשלב בהם גם אלמנטים מיוחדים שהם מסגנון אחר. ניתן לומר כי מטבח קלאסי מהווה כבסיס לתוספות מסוגים שונים. לעומת רוב סגנונות המטבח שלא ניתן לשלב אלמנטים מסוגים שונים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*