צורכים מוצרי עוף? למה כדאי לקנות מוצרים עם מדבקה ירוקה

תמונה: freepik

צורכים מוצרי עוף מעובדים, כמו חזה עוף לשניצלים מוכנים? מומלץ שתעדיפו מוצרים עם מדבקה ירוקה המעידה על טיב העוף והיותו עומד בהמלצות ערכי התזונה של משרד הבריאות.

חוק סימון מוצרים

בתחילת שנת 2020 נכנס לתוקף חוק סימון מוצרי מזון, המיועד לספק לצרכנים סימון פשוט וברור אודות איכות ובריאות פריטי המזון המוצעים על גבי מדפי המרכולים. הסימון נועד לעודד יצרני מזון לספק מוצרים כמה שיותר מזינים ובריאים, שעובר כמה שפחות הליכי עיבוד.

כך שבמקום לנסות לפענח את מרכיבי המוצר השונים, המלאים במילים ומונחים לא ברורים, סימון אדום או ירוק מספק תמרור בסיסי ברור אודות בריאות ואיכות המזון, לרבות רמות המלח, השומן והסוכר. הסימון רלוונטי גם למוצרי העוף.

ההבדל בין ירוק לאדום

מדבקה אדומה מעידה על מוצר עם רמות גבוהות של מלח, סוכר או שומן, שעבר הרבה הליכי עיבוד. מנגד, מוצרים עם מדבקה ירוקה במוצרי עוף מעידים על רמה נאותה של סוכר, שומן ומלח, ובכך עומד המוצר בעקרונות בסיסיים של תזונה בריאה. בכמה מדובר? עבור מאה גרם של מוצר מוצק צריכה להיות כמות של עד ארבע מאות מ"ג מלח, עשרה גרם סוכר וארבעה גרם שומן. סימון ירוק גם מעיד על מוצר העשוי מחומרים גולמיים שעברו כמה שפחות עיבוד וכך שמרו על ערכי התזונה שלהם.

לקנות מוצרי עוף בריאים

בעוד שיש מזונות כמו ממתקים שברור לנו שאינם בריאים ומזינים, ישנם מוצרים אחרים שאנו צורכים באופן קבוע ושאיכות ורמת ערכי התזונה שלהם חשובה לנו. בין מוצרים אלו בולטים מוצרי העוף המהווים מוצר בסיסי בתזונה של מרבית המשפחות ובתי האב בישראל. המדבקות הירוקות רלוונטיות לעופות, חזה עוף וחלקי עוף טריים, ובעיקר בעלות ערך עבור מוצרי עוף מעובדים.

מדובר במוצרים שרבים צורכים אותם בחיפוש אחר פתרון בריא, מהיר, נוח וטעים לארוחת צהריים לבני המשפחה, פתרון שנדרש לעיתים קרובות בגין אורח חיים עמוס וחוסר בזמן להכנת אוכל מעוף טרי. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי לא כל מוצרי העוף המוכנים אכן בריאים למאכל ורבים מהם מכילים כמויות גבוהות של שומן, מלח או סוכר, או שהם עברו הליכי עיבוד רבים שהורידו מערכם התזונתי.

אם כן, כדי להבטיח את איכות התזונה של בני המשפחה מומלץ לבחור רק במוצרי עוף הנושאים מדבקה ירוקה, שמבטיחה את היותם בעלי ערכים נאותים הבריאים לצריכה שוטפת.

 

.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*