תוכנית דיאטה טובה מלמדת עקרונות ולא מתמטיקה

צילום: Pixabay

תשכחו מכל מה שידעתם עד כה על דיאטות. כל המחקרים מראים שספירה ומדידה אובססיביים המומלצים על ידי רוב תוכניות הדיאטה ותפריטי דיאטה נוקשים אינם עובדים. אז מה כן?

החיים חזקים מכל דיאטה

כולנו יודעים זאת – מדי יום אנו מתמודדים עם הפתעות טובות ורעות, קשיים חדשים ואתגרים. כל יום הוא שונה ובלתי צפוי, במיוחד בתקופה זאת ובמדינה שלנו. לכן גם אם תתאמצו מאד ותהיו נחושים וחזקים, החיים ינצחו את הדיאטה שלכם. סביר להניח שפעמים רבות לא תספיקו להכין אוכל מראש או שהילדים כבר יחסלו אותו מן המקרר, לא יצא לכם לקחת עמכם אוכל שכן הכנתם, לא תצליחו להבין כמה קלוריות יש באמת במנה שהזמנתם לצהריים בעבודה, גם אם מדובר בסלט, ולא יתאפשר לכם לאכול בדיוק בזמנים שנקבעו בתוכנית הדיאטה שנקבעה לכם.

אך כל אלה אינם סיבה להתייאש. להיפך – המחקר בתחום המשקל והתזונה מתפתח כל הזמן וממשיך לגלות תובנות חדשות לגבי האופן שבו אנו מתייחסים לאוכל, צורכים אותו ומעבדים אותו. על פי המחקרים המתקדמים ביותר, ברור כי אכילה ומשקל הם עניינים מורכבים מאד.

אם בעבר נאמר לנו בעיקר לאכול מזון דל-שומן, למשל, היום יודעים כי לא כל השומנים זהים, וכי אכילת שומנים בריאים כגון אגוזים, אבוקדו, שמן זית וטחינה דווקא מועילה גם לבריאותנו וגם לתהליך הירידה במשקל. כמו כן, התברר שלא כל קלוריה זהה לקודמתה. לכן אין שום טעם לספור קלוריות כל היום, ובכל מקרה, אף אחד לא יכול לעמוד בכך לאורך זמן. זה לא יעיל ומתסכל. תהליך ירידה במשקל אינו מתמטיקה, ולכן חישובים מורכבים של קלוריות יוצאות לעומת נכנסות אינם מספיקים כדי לסייע לאדם להגיע למשקל תקין.

אז מה כן? תוכנית דיאטה גמישה המלמדת עקרונות

היום ברור לכל המומחים בתחום כי דיאטה שכוללת רק ספירת קלוריות או מדידת כמויות חסרת כל סיכוי. לכן בעבר נחשפנו לכל אותם מחקרים שסיפרו לנו שדיאטות לא עובדות, ואחוזי ההצלחה בהן נמוכים ביותר. למעשה, בדיאטות החדשות והמתקדמות, סיכויי ההצלחה גבוהים הרבה יותר. זאת מכיוון שהן בנויות באופן המותאם לחיים המודרניים, מבוססות על ממצאים מדעיים מדוייקים יותר והכי חשוב – טעימות וקלות יותר!

הדיאטות הבריאות וההגיוניות של היום הן גמישות ומותאמות אישית, על פי הרגלי האכילה הנוכחיים שלכם, העדפות טעם ואורח חיים. אנשי המקצוע בתחום הבינו כי יש לקחת את כל אלה בחשבון כדי שתוכלו לעמוד בתוכנית הדיאטה לאורך זמן. לכן ההמלצה היא על לימוד עקרונות שניתן ליישם באופן גמיש במהלך היום כך שלעולם לא "תישברו", פשוט כי אין מה "לשבור".

עקרונות אלו יכולים לעסוק בכמויות שאתם אוכלים, למשל, אך במקום להמליץ על מדידת האוכל, משתמשים בכלים הגיוניים כגון גודל הצלחת וחלק ממנה. במקום להמליץ על אכילה דלת-שומן או דלת-פחמימות בלבד, הן מלמדות אתכם לחלק את כל אבות המזון הנחוצים לגופכם לאורך היום באופן שיאפשר ניצול מקסימלי שלהם ללא הפיכתם לתאי שומן. במקום להכריח אתכם לאכול חסה וטונה במים כל היום, הן ילמדו אתכם לאכול מאכלים טעימים ובריאים הכוללים מרכיבים תזונתיים מגוונים.

בדיאטות אלה לעיתים יורדים במשקל לאט יותר, אך ניתן להתמיד בהן לנצח, מכיוון שאינן ממש דיאטות אלא אורח חיים בריא במסגרתו אתם נהנים ולא סובלים, לא רעבים ולא מפתחים חשקים בלתי נשלטים לאוכל ש"נלקח" מכם. הירידה האיטית במשקל אף היא בריאה יותר, וחוסכת תופעות לוואי לא נעימות ועלייה מהירה במשקל בחזרה בתום התוכנית.

נסו למצוא תוכנית דיאטה שאינה מסתמכת על מתמטיקה אלא על התאמה לחיים שלכם באופן מושכל. במקום להיט הדיאטה התורני, בחרו תוכנית הרזיה שתוכלו להתמיד ולהצליח בה, ולשמור על ההישגים לכל משך חייכם.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*