גריל עם בלון גז – על מה ולמה?

גריל גז
צילום: freepik

גם אתם אוהבים לעשות על האש בחגים, בסופ"שים ופשוט כשמתחשק? אם כן, חשוב שתדעו שבשנים האחרונות מחליף את גריל הפחמים המסורתי גריל הגז המודרני שמקנה מספר יתרונות חשובים. את הגריל ניתן לחבר לנקודת הגז הביתית, אבל מרבית האנשים מעדיפים להזמין עבורו בלון גז קטן וייעודי, ומיד תבינו מדוע.

למה עדיף גריל גז?

יש כמה סיבות טובות שבגללן בוחרים ישראלים רבים לעבור אל גריל עם בלון גז. ראשית, עם כל הכבוד לעבודה המסורתית על גריל פחמים, היא די קשה ומלכלכת. בוודאי מצאתם את עצמכם לא פעם עומדים מעל הפחמים שלא ממש מצליחים להידלק ואחר כך במשך שעה ארוכה מנפנפים, מתאמצים ומזיעים, כאשר אגלי הזיעה מתערבבים עם הפיח והריחות על הבגדים. כך, אחרי שגומרים את הצלייה ממש חייבים לנוח. לעומת זאת, עם גריל גז ההדלקה היא מיידית ופשוטה, הצלייה נקייה ונטולת מאמץ, בלי לכלוך ובלי נפנוף.

ואולי אתם חושבים שהצלייה עם גריל עם בלון גז מוציאה טעמים פחות טובים. אם כך, חשוב שתדעו שדווקא עם הגריל אתם יכולים להגיע לרמות שליטה הרבה יותר גבוהות בצלייה. כולנו מכירים את המצבים בהם חלק אחד של גריל הפחמים כבר מאבד את החום, בעוד שבצד השני הלהבות מתפרצות ומקיפות את הנקניקיות או הקבבים. אבל עם גריל גז זה פשוט לא קורה כי מקבלים רמת אש אחידה ולהבות גבוהות או נמוכות הניתנות לשליטה מלאה בצורה קלה ופשוטה.

יחד עם זאת, ראוי לומר שיש גם כמה חסרונות לגריל עם בלון גז. ראשית, מדובר במתקן גדול יותר מגריל פחמים מהסוג הצנוע ביותר, כך שתצטרכו מקום אחסון יותר גדול ומוגן. שנית, העלות היא כמובן הרבה יותר גבוהה מאשר גריל פחמים רגיל. ושלישית, יש מי שפשוט לא יכול בלי הלכלוך, הריחות, הזיעה והטעם המעושן של הבשר כפי שמפיק גריל הפחם.

איזה בלון מתאים לגריל גז?

כאמור, את גריל הגז ניתן לחבר לנקודת הגז הביתית באמצעות טכנאי גז. יחד עם זאת, מרבית האנשים מעדיפים לקנות בלון גז ייעודי, לרוב בגודל 5 או 2.5 ק"ג. היתרון טמון בכך שמדובר בבלונים הרבה יותר קטנים שאותם ניתן לנייד ולאפסן בקלות בשעת הצורך. כך אפשר להעביר את הגריל למקומות שונים במרפסת או בחצר ובדיוק היכן שמתחשק לכם לצלות ולארח, ולאחר מכן להחזיר לנקודת האפסון בלי בעיות את הגריל עצמו ואת הבלון שלו.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*