מכונת קפה טוחנת או קפסולה – מה עדיף?

קרדיט: depositphotos

ניחוח של קפה איכותי בבית, הוא ללא ספק המפתח ליום מוצלח. לכל אחד מאיתנו קיימים טקסים שמלווים את הקפה הייחודי שלנו, אנו יודעים בדיוק מה אנו אוהבים, איזה סוג קפה, את הטמפרטורה, צורת החלב (אם בכלל) וכמובן – המתיקות. כל אלה, אשר משתדרגים בביקורים בבתי קפה, יכולים כיום לשמש כל אחד מאיתנו במרחב הביתי ומבלי לצאת מהבית כלל. ללא טעויות הקלדה של מלצרים, או שירות לוקה בחסר, הקפה שלכם תלוי בכם וכמובן גם במכונת הקפה.

מכונת קפה קפסולה

מכונות קפה קפסולות היו הראשונות להביא את האספרסו הנחשק אל תוך המרחב הביתי. באמצעות קפסולת אלומיניום, הקפה נשמר בצורה מושלמת עד לרגע הניקוז לתוך הספל. מעבר לכך שהמכונות הללו הנגישו את בתי הקפה אל המרחב האישי, ואיפשרו לאנשים ליהנות מאספרסו איכותי גם ללא היציאה לבתי קפה, המכונות האלו לא דורשות הרבה תיחזוק, וזהו היתרון המרכזי בהן!

מבחינת חווית השירות, מכונת הקפסולה עדיפה באופן חד משמעי על מכונת הקפה הטוחנת. מכונה זו לא דורשת עבודה נוספת מצידנו, למעט ניקוי של אחת לכמה ימים. בלחיצת כפתור אחת נהנה מקפה עם ניחוח חזק ומעורר, שישאיר בנו טעם לעוד.

מכונת קפה טוחנת

לאחר שהגיעו שידרוגים וצורות שונות של מכונות קפה קומפקטיות וביתיות – עכשיו הגיע הזמן לחזור אחורה. מכונות קפה טוחנות המתאימות לבית, מהרגע שמתחילים איתן, לא תמצאו תחליף.

מכונות הקפה הטוחנות הן ללא ספק האפשרות הקרובה והדומה יותר לבתי הקפה. זהו חומר הגלם הראשון בצורתו הגולמית, שום עיבוד לא נעשה בו (למעט קלייה לפעמים) ולכן הטעם הוא חד משמעית הדבר הקרוב ביותר למקור.

מבחינת תפעול, קיימים מספר סוגים של מכונות טוחנות. כאלו שלפי כמות מסויימת של פולי קפה תכין לכם קפוצ'ינו בלחיצת כפתור, ולמולן יש כאלו בהן מצופה מכם לתפקד כבריסטה. יחד עם המכונה מגיע מכשיר שטוחן את פולי הקפה במקום, ובאמצעות ידית הבריסטה ניתן ליצור קפה איכותי ממש כמו באיטליה.

מהו החסרון המרכזי?

ניקיון המכונה, כמו גם התפעול השוטף שלה, מעט יותר מורכבים, ודורשים יותר התעסקות. לדוגמה, בניגוד למכונה שעובדת על קפסולה, במכונה הטוחנת יהיה צורך בניקיון הידית מהקפה שנשאר אחרי כל כוס קפה שהכנו! כאשר מתרגלים לכך זו יכולה להיות מלאכה פשוטה, אך העצלנים שבינינו כנראה יעדיפו בכל זאת להישאר עם הקפסולות.

אם כך – מה עדיף?

אניני טעם בלבד ידעו להבחין בדקויות, ולספר שפולי הקפה הגולמיים שבמכונה הטוחנת מעניקים לקפה טעם חזק ואמיתי יותר. אך מאחר ומכונה זו דורשת תחזוק מוגבר ותפעול שוטף, ייתכן שירידה קטנה (ולאו דווקא מורגשת) באיכות הקפה תהיה בחירה עדיפה עבור אלה שמעדיפים שהמכונה תעבוד בשבילם, ולא להיפך.

בהצלחה!

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*