כבר לא רק לגיקים: יום פאי שמח עם פאי לימון שקוף

יום פאי שמח_פאי לימון שקוף עם גביעי מרנג_קרדיט Teka Studio (2)

יום הפאי המצוין מדי שנה בתאריך 14 למרץ (כתחילתו של המספר הטהור 3.14) התחיל אומנם כחג לא רשמי שצוין במחלקות מתמטיקה ברחבי העולם במהלכו גיקים שיננו את ספרות הפאי והתפלפלו בחידות מתמטיות, אך הפך בחסות ויקיפדיה והרשתות החברתיות מיום לחובבי הגאומטריה להזדמנות טובה לאפות ולאכול פאי. אז לכבוד היום המתוק – מתכון מקורי לפאי לימון שקוף, ולא בקירוב

המתכון באדיבות מחלקת התזונה של מותג מוצרי החשמל Teka. מתכונים יצירתיים נוספים תוכלו למצוא בעמוד הפייסבוק של החברה

 

פאי לימון שקוף

רכיבים:

גיליון בצק פריך

ג'לטין טבעי: 22 גרם אבקה או 12 גיליונות

500 מ"ל מים

250 גרם סוכר

1 כף תמצית לימון

4-5 כפות מיץ לימון

למרנג:

3 חלבוני ביצה בטמפרטורת החדר

כוס (120 גרם) סוכר

קורט מלח

 

שיטה

חממו את התנור ל 200 מעלות צלזיוס, הניחו את גיליון הבצק הפריך בתבנית פאי משומנת היטב, הדקו לדפנות וחתכו את עודפי הבצק מהדפנות. מניחים מעט משקל מעל לבצק למניעת העלייה (ניתן להניח קטניות לא מבושלות על הבצק למשל) ואופים במשך 5 דקות.

מוציאים את המאפה מהתנור, מברישים אותו בביצה הטרופה, אופים שוב במשך 15 דקות לערך עד לקבלת צבע זהוב, ומניחים את הבסיס בצד על מנת שיתקרר.

מחממים את המים יחד עם הסוכר בסיר, וברגע שהם חמים (ללא הרתחה) מוסיפים את אבקת הג'לטין. אם אתם משתמשים בסדיני ג'לטין, הרטיבו אותם מראש לריכוך ראשוני, נערו את טיפות המים העודפות והוסיפו לסיר.

הורידו את הסיר מן האש, ערבבו עד להמסה מוחלטת של הג'לטין והוסיפו את מיץ הלימון ואת התמצית. לאחר שהתמיסה הגיעה לטמפרטורת החדר הכניסו אותה למקרר לזמן מה על מנת שתתייצב מעט.

לאחר צינון קל במקרר שופכים את תערוכת המילוי על בסיס הפאי ומקררים למשך 5-6 שעות לפחות, אם כי תמיד מומלץ להשאיר אותו בן לילה.

להכנת המרנג:

הכניסו את חלבוני הביצה והמלח לקערה נקיה ויבשה והקציפו. כאשר הקצף מתחיל להווצר שפכו בהדרגה את הסוכר עד לקבלת קצץ יציב (שאיננו זז גם כאשר הקערה מוטת הצידה).

מכניסים את הקצץ לשקית זילוף ומקשטים בפסגות לבנות את הפאי לפני ההגשה.

מוזמנים לעיין בכתבות נוספות בפודתי אוכל כשר

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*