מתכון טעים ללחם איטלקי

צילום: freepik

אם נכנסתם אי פעם למסעדה איטלקית אמיתית, למאפייה המתמחה בלחמים בינלאומיים, או שהייתם בחופשה בארץ המגף, ייתכן שנחשפתם אל מגוון סוגי הלחמים שיש במדינה זו. אם בלוטות הטעם שלכם התעוררו בעקבות החוויה ואתם רוצים להכניס אל המטבח ושולחן האוכל שלכם את הנגיעה המיוחדת של לחמים איטלקיים, מייד תקבלו מתכן טעים שאפשר להכין בקלות.

כמה מילים על לחמים איטלקיים

ראשית, חשוב להבין שכאשר מדברים על לחם איטלקי אין הכוונה לסוג אחד. למעשה, באיטליה יש עשרות סוגי לחמים אשר לכל אחד מהם יש את שמו המיוחד, דרך הכנתו המסורתית והעכשווית, סוגי הקמחים והמרכיבים הנוספים, סוג ההתפחה ועוד. אכן, לאורך השנים התפתחו במחוזות השונים של ארץ המגף דרכי אפייה ובישול אופייניות, מהן אנו נהנים בשלל מאכלים ומטעמים, שחלק מהם גם מבוססים על בצקים כמו הפיצה. חלק מהלחמים האיטלקיים זכו לפרסום גם בארץ, למשל הפוקאצ'ה, ואילו אחרים פחות מוכרים לקהל הישראלי אבל עדיין טעימים במיוחד. מצד שני, ישנם לחמים שלפחות באופן מסורתי מצריכים שיטות שאינן מצויות במטבח הרגיל, למשל תנור אבן, אך ישנם בהחלט סוגים מעולים של לחם איטלקי שתוכלו להכין באופן עצמאי בבית. לפניכם מתכון אחד ללחם איטלקי מיני רבים אחרים.

מתכון קל ופשוט ללחם איטלקי

ובכן, כדי להכין את הלחם האיטלקי הבא אתם צריכים בשלב הראשון לערבב ביחד את חומרי הבצק הבאים: שתי כוסות מים (פושרים), חצי כוס קמח מלא, שתיים וקצת כוסות קמח לבן, רבע כוס שמרים יבשים ושתיים וקצת כפיות מלח. בניגוד לבצקים אחרים למוצרי מאפה, את הבצק הזה לא צריך ללוש אלא רק לערבב עד שמתקבלת עיסה דביקה, שאותה עוטפים היטב ומניחים לה ליממה בערך. כעת, את העיסה הזו מניחים על גבי משטח מקומח ומשטחים לצורה של תבנית מלבנית. אם תעשו את הכל על גבי ניילון נצמד תוכלו לאחר מכן להרים את כל הבצק המלבני ולהעבירו לתבנית באופן פשוט, רק אל תשכחו לפני כן לשמן את התבנית, עדיף עם שמן זית.

כעת כל שנותר הוא רק לחמם את התנור למאתיים עשרים מעלות, ולפזר על הבצק שבתבנית קצת קמח ולהתחיל באפייה של כחצי שעה. דרך אגב, עדיף להכניס מתחת לתבנית הבצק עוד תבנית לתנור שבה מים בכמות של כשתי כוסות, התורמות ללחות. כך, לאחר כחצי שעה או קצת יותר של אפייה כבר אפשר להוציא את הלחם ולתת לו להתקרר. בתיאבון.

 

מוזמנים לעיין בכתבות נוספות בפודתי אוכל כשר

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*