פעילות במטבח לכל המשפחה לימי הקורונה והחופש הגדול

צילום: שלומי ארביב

המצב לא מאפשר לבלות הרבה בחוץ והילדים משועממים? נמאס לכם שהם מבלים כל היום מול המסך? זה הזמן להיכנס איתם למטבח!

החופש הגדול כבר כאן וגם תקופת הקורונה, ואיתם הבילוי של הילדים בבית ומול המסך. סוגת מתגייסת למאמץ המשפחתי ומשיקה לראשונה את #קייטנת_סוגת, פעילות וירטואלית במסגרתה, במשך שבוע שלם בתחילת אוגוסט, יוכלו הילדים וההורים ללמוד יחד איך מכינים מגוון מתכונים טעימים ומזינים, להשתתף באתגרים ולזכות בפרסים. כל יום בקייטנה יתמקד במאכל אחר שילדים אוהבים וישמחו לדעת להכין, ביניהם: פופקורן, ארטיק, המבורגר ופיצה.

כל יום במשך שבוע, בין התאריכים 2-7.8 יעלה מתכון מפורט לעמוד הפייסבוק של סוגת. המתכונים ילוו בטיפים והסברים, כתובים בצורה מונגשת וידידותית, וחלקם אף מוצגים בסרטונים. הגולשים יוזמנו להכין את המתכון, להצטלם עם המנה שהכינו והתמונה המוצלחת ביותר תזכה את המשתתפים במארז של מוצרי סוגת.

לדוגמא: באחד הימים בקייטנה, נלמד להכין פופקורן מושלם כמו בסרטים באמצעות טיפים להכנת פופקורן מושלם פריך, אוורירי, בלי גרעינים שרופים וכאלה שלא מתפוצצים:

  1. יוצקים מעט שמן לסיר (בערך 2-3 כפות, בהתאם לגודל הסיר) ומחממים מעל להבה בינונית. חשוב לוודא שהשמן מספיק חם – מכניסים לסיר 2-3 גרגירים פופקורן, מגביהים את הלהבה וממתינים עד שהם מתפוצצים. כך יודעים שהשמן מספיק חם.
  2. בשלב הזה חשוב מאוד להקפיד שלא לשרוף את השמן. שמן שרוף הוא גם לא בריא, גם לא טעים וגם ישרוף את גרגרי התירס. לפני שמוסיפים פנימה את כל הגרגרים, מסירים את הסיר מהאש ורק אז מעבירים אותם לסיר.
  3. שימו לב שאתם לא מגזימים בכמות הגרגרים. כדי להגיע לכמות אידיאלית, יש לשפוך לסיר כמות גרגירים שתכסה את תחתית הסיר בשכבה אחת ולא יותר. בדרך הזאת החום של השמן יגיע לכל גרגר וגרגר וכולם יהפכו לפופקורן טעים ופריך ולא יישארו גרגרים סגורים או שרופים.
  4. כעת, כשהגרגרים בסיר, יש לחכסות את הסיר במכסה באופן חלקי, תוך כדי שמשאירים חריץ צר בין הסיר למכסה, שהפופקורן לא יקפוץ החוצה – זה טיפ חשוב מכיוון שהפתח יאפשר לאדים לצאת וכך הם לא ירטיבו את הפופקורן והוא יתקבל פריך וקראנצ'י יותר – בדיוק מה שהופך את הפופקורן למצוין.
  5. בסיום, מומלץ להוסיף מלח ותבלינים אחרים. כשמכינים פופקורן כל כך טעים אין צורך בהמון מלח. לכן מומלץ לתבל בסוף התהליך וכך לשלוט על כמות המלח או הטעמים האחרים שאתם מוסיפים.
צילום: חגי לפלר

הידעתם? פופקורן ביתי טרי עם מעט שומן ומלח הוא נשנוש מוצלח במיוחד לבריאות. הוא דל קלוריות, גורם לתחושת שובע ועשיר בסיבים תזונתיים. לפני כשנתיים הוא סומן כ"מזון-על" על ידי חוקרים אמריקאיים, שגילו שבמצבו הבלתי מעובד פופקורן מכיל כמויות יפות של נוגדי חמצון, המסייעים במלחמה ובמניעה של מחלות לב וסרטן.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*