החל מינואר: טחינה "אחוה" תישא את הסימון הירוק המאשר שהמוצר בריא ומומלץ לצריכה

טחינה אחוה עם הסימון הירוק. צילום: יעל האן

הקריטריון להצגת חותמת ירוקה על טחינה גולמית הוא ערכי נתרן עד 200 מ"ג ומותגי טחינה רבים אינם עומדים בקריטריון. בטחינה "אחוה" ערך הנתרן הוא 10 מ"ג והיא מקפידה על כל מזה למעלה מ – 20 שנה • לאחרונה הודיעה "אחוה" על הורדת מחירים במוצרי על טחינה אורגנית וטחינה משומשום מלא אורגני בכל מותגי אחוה, לרבות המותגים הפרטיים המיוצרים במפעל  

במסגרת רפורמת סימון המוצרים של משרד הבריאות, במסגרתה יתיר המשרד ליצרנים, יבואנים ומשווקים, לסמן מזונת בצבע ירוק, כדי לאותת לצרכנים שהמוצר מומלץ לצריכה, תחל חברת "אחוה" החל מינואר, לסמן את כל הטחינות מתוצרתה בסימון הירוק. יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק של חברת אחוה, מברך על הסימון הירוק שתקבל כל טחינה גולמית שעומדת בקריטריון זה. "אנו במפעל קיבלנו החלטה אסטרטגית לפני למעלה מ – 20 שנה, להוציא את המלח מייצור הטחינה הגולמית. אנו משאירים זאת לטעמו ולרצונותיו של הצרכן. כל סימון או הדגשה שיסיע לצרכן לבצע החלטת קנייה מושכלת – מבורך בעיני".

האפשרות להשתמש בסימון ירוק הינה לצד כניסתה לתוקף של רפורמת הסימון האדום והשלילי, שלפיה מוצרי מזון עם כמות גדולה מהרצוי של שומן רווי, סוכר ונתרן, יסומנו בעיגול אדום אחד או יותר. הקריטריון להצגת חותמת ירוקה על טחינה גולמית הוא ערכי נתרן עד 200 מ"ג, כשבטחינת אחוה ערך הנתרן הוא 10 מ"ג, לעומת טחינות רבות אחרות בהן כמות הנתרן גבוהה מאוד. "ליצרן יש תועלות רבות בשימוש במלח, החל משיפור טעם דרך תועלת כלכלית, הרי קילו מלח עולה עשירית מקילו טחינה גולמית", מסביר יובל מלאך. "בבחירה בין תועלת כלכלית לתועלת של בריאות הציבור – ודאי שהתועלת הבריאותית גוברת ואו גאים לשאת דגל זה כבר למעלה מ – 20 שנה".

לאחרונה הודיעה חברת "אחוה" על הורדת מחירים בכל הטחינות האורגניות מתוצרתה, כולל בכל המותגים הפרטיים המיוצרים באחוה, בשיעור של מעל ל – 10%. בימים אלה מסיימת "אחוה" את בנייתו של מפעל הטחינה הנוסף ומרלו"ג מודרני שישמש לאחסנת 3,000 משטחי תוצרת מוגמרת, סמוך למפעל הנוכחי באיזור התעשייה אריאל. המפעל החדש צפוי לייצר 2 טון טחינה מידי שעה, בתוספת למפעל הקיים שמייצר גם כן 2 טון בשעה, אחוה צפויה להפוך ליצרן הטחינה הגדול בעולם. לפי נתוני סטורנקסט (ינואר 2018), טחינה אחוה הנה הטחינה הנמכרת ביותר בישראל עם נתח שוק כספי של 32.5% ו- 41.6% בנתח כמותי. החברה, בבעלות התעשיין ואיש העסקים יעקב מלאך, מעסיקה 235 עובדים ומחזור מכירותיה נאמד בכ-180 מיליון שקלים בשנה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*