מתכון לט"ו בשבט: פרגיות עם פירות יבשים

סטייק פרגית עם לימון, עגבניות, צ'ילי וגזר. צילום: freepik

ט"ו בשבט הוא הזדמנות נהדרת לחובבי הפירות היבשים, כי יש מגוון מתכונים המשלבים אותם ביחד עם נתחי בשר עסיסיים. מבין נתחי הבשר שהולכים נהדר עם פירות יבשים בולטים במיוחד מתכוני פרגיות מיוחדים, ומתוכם בחרנו אחד שמשתלב עם רוח חג האילנות. זהו מתכון המכיל שפע של פירות יבשים ברוטב סילאן מתקתק, וניתן להגישו לצד תוספת של אורז לבן וסלט ירוק מרענן.

אז מה צריך למתכון?

למתכון לט"ו בשבט של פרגיות עם פירות יבשים עבור שישה עד שמונה סועדים, יש לקנות קילו פרגיות טריות, עדיף כאלו שמקורן בגידולים אורגנים נטולי הורמונים ואנטיביוטיקה. לכך יש להוסיף שליש כוס של שבבי שקדים, וכן מאה גרם שזיפים מיובשים ללא גלעינים ומאה גרם של משמשים מיובשים שאינם ממותקים, אותם יש לחתוך לחצי. בנוסף יש להכין שלושה בצלים גדולים שנחתכו לרצועות, שליש כוס של מיץ תפוזים סחוט, שליש כוס שמן קנולה, רבע כוס סילאן, כף סוכר, שלוש שיני שום כתושות, שלוש כפות של רוטב סויה, פלפל, מלח וקצת שומשום.

הכנת מרינדה לתבשיל

אחרי שיש לכם את כל המוצרים, קחו קערה וערבבו לתוכה מרינדה המורכבת ממיץ התפוזים, סויה, סילאן, שום כתוש וסוכר, ותבלו עם פלפל. בתבנית אפייה הניחו את הפרגיות, מזגו עליהן את המרינדה, הוסיפו את השזיפים והמשמשים החצויים וערבבו היטב עם הידיים באופן שיבטיח כיסוי מלא של נתחי העוף. לאחר מכן כסו את התבנית עם ניילון נצמד ושימו במקרר למנוחה וספיגת טעמים של המרינדה לתוך נתחי הפרגית למשך כשעה.

הכנת התבשיל עצמו

בזמן שהמרינדה נספגת בתוך הפרגיות במקרר, קחו מחבת גדולה ומזגו לתוכה שמן קנולה, חממו אותה על אש בינונית והוסיפו את רצועות הבצל עם קצת מלח. את הבצל טגנו לאט על אש נמוכה עם ערבוב מידי פעם למשך כשלושים דקות ועד שרצועות הבצל מקבלות גוון זהוב. יש לציין כי פעולת טיגון ארוכה זו של הבצל דואגת לקרמל את הבצל וכך מעניקה למנה טעם עשיר ועמוק במיוחד.

עכשיו חממו את התנור למאה שמונים מעלות, הוציאו את התבנית של הפרגיות עם המרינדה מהמקרר והוסיפו לה את הבצל המטוגן, ערבבו היטב והכניסו לתנור למשך כארבעים דקות, כאשר מידי פעם יש להרטיב את הפרגיות עם המרינדה. אחרי ארבעים דקות העבירו את התנור למצב גריל, הגבירו את החום למאתיים עשרים מעלות, וצלו את הפרגיות לעוד רבע שעה, כאשר אתם ממשיכים למזוג את רוטב המרינדה על הפרגיות כל חמש דקות. בזמן זה קחו מחבת קטנה וקלו על אש גבוהה את שבבי השקדים עד שהם ישחימו קלות. בתום רבע שעה פזרו בתוך התבנית את השקדים הקלויים, ערבבו אותם עם המרינדה, פזרו מעל שומשום והשאירו לעוד חמש דקות בתנור. אחרי חמש דקות יש לכם מנה מוכנה להגשה שתפאר את שולחן החג ואשר הולכת נהדר עם אורז לבן וסלט ירוק.

 

מוזמנים לעיין בכתבות נוספות בפודתי אוכל כשר

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*