טיפול בכאב לדלקות כרוניות הנעשה באמצעות גלי הלם עם שיעורי הצלחה מעל ל – 90%!

תמונה: שאטרסטוק

רבים מאתנו, כאשר שומעים את המילה דלקת חושבים מיד על חיידקים וטיפול באנטיביוטיקה. ואולם, ישנן דלקות שלא נוצרות מחיידקים והטיפול בהן נעשה בצורה שונה- דלקות אלו הן דלקות אורטופדיות שונות, אך המשותף לכולן זה שהן לא תחלופנה מעצמן, לעתים נדרשת התערבות חיצונית על מנת שהן יחלימו. חשוב לציין, כי הפתרון באמצעות גלי הלם לבעיות אורטופדיות שונות אלו הוא לא פולשני, מהיר וללא כאבים הן בתהליך הטיפול והן בתהליך הריפוי.

הטיפול בגלי הלם מסייע בתהליך ריפוי הרקמות בגוף וכן בחידושן ושיקומן- כלומר גלי הלם מסייעים בפירוק משקעי הסידן (מדובר על רקמה מסוידת) ולאחר פירוקן גלי ההלם מסייעים בהגברת זרימת דם מוגברת לאזור. לדוגמה דלקת מרפק טניס או המוכרת בשם נוסף דלקת במרפק גולף.

דורבן בכף הרגל – כאמור, כאב ורגישות באזורים שונים מעידים על גידים פגועים. הגידים הפגועים משפיעים על פעולות יום יומיות הכרוכות בהפעלת השרירים שהגידים מחברים וכואבים גם הם. הכאבים האופייניים לדלקת מפרק טניס מופיעים בהושטת היד לחפץ המונח במקום גבוה, במזיגת תה מקומקום, בפתיחת ידית של דלת, לחיצת ידיים ועוד. כמו כן, בבדיקה אצל הרופא יימצאו רגישות במרפק, כאב בהנעה פסיבית של שורש כף היד, וכאב בהפעלת כוח נגד התנגדות בשורש כף היד. חשוב לדעת כי, החולים הם בדרך כלל אנשים פעילים. הכאבים מתפתחים בהדרגה, ובמקרים קשים הוא יכול להקרין מעבר לצד החיצוני של המרפק. המפרק עצמו נראה תקין ונורמלי, וכיפוף ויישור המפרק אינם מלווים בכאב. צילום רנטגן של המפרק תקין בדרך כלל ולא מרמז על הבעיה, אם כי לעיתים ניתן לצפות בהסתיידויות בגיד באזור המפרק. כמו כן, כאשר מתחילים את הטיפול מאבחנים את קור הבעיה, ואת הפעילות שגרמה לשחיקת הגיד, ולהגבילה ככל הניתן כדי לאפשר זמן התאוששות וריפוי לגוף . הזרקות מקומיות של סטרואידים ומשככי כאבים אפשריות גם הן, מפחיתות את הכאבים והדלקת האזורית, אך אינן מובילות להחלמה מהמחלה. ניתן להיעזר גם בטיפולי פיזיותרפיה לשיפור היכולת התפקודית. במקרים נדירים ומסוימים אפשרי ניתוחים, אך שיעור ההצלחה לא גבוה במיוחד.

https://legs.co.il/דורבן-ברגל/

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*